Vilken vecka börjar du känna kissnödighet hela tiden!?
Är gravid i v. 8,och springer redan på toan 100ggr/om dagen!känner mig kissnödig hela tiden!
vilken vecka börjar du känna dig så?
Är gravid i v. 8,och springer redan på toan 100ggr/om dagen!känner mig kissnödig hela tiden!
vilken vecka börjar du känna dig så?
sist jag va gravid börjar jag gå upp vid 3 på natten och kissa:) i v 6.. kunde inte sova en hel natt.. nu när jag är gravid igen kissar jag som vanligt än.. är i v 8!
Oj hmm tiden går fort Tror iaf fall att jag hade min period i v.11 då jag fick springa på toa konstant. Sedan kommer det väl en senare också, men där är jag inte än =)
har aldrig gått upp för att kissa någongång förut,men i natt tror jag fick gå minst 3ggr! och har känns som jag är det hela tiden så springer ut och in från toan!!
Vecka 4....
Åh, det kom forst, v.6 redan, men jag har lyckats bli ett UVI offer under denhär graviditeten med så de spökar ju självklart..
vad beror det på att man känner sig kissnödig hela tiden?! ligger bebisen och trycker precis vid urinblåsan?
har hört att det är livmodern som trycker mot blåsan för den växer ju först :)
Jag började kissa extra fler gånger om dagen och natten redan fr.om vecka 6 tror jag. Och nu är det värre än någonsin. Har de senaste veckorna gått upp 4-6 ggr per natt för att kissa. Ungefär varannan timme. Jobbigt! Är i vecka 16+4.
Tror man dricker extra mycket som gravid oxå så det gör sen i sin tur det lilla extra roliga med att man springer uppe extra många gånger på natten.. men självklart är det ju livmodern som trycker mest i början, sen ju längre man gått in i graviditeten så blir det ju bebisen som kan klämma åt urinblåsan med beoende på hur den ligger i magen..
ja.. om jag trycker på högre sidan en bit ner på min mage gör det jätte ont?.. vet någon vad det kan bero på! känns som jag trycker på ett blåmärke..
Sprang på toa ofta periodvis i början (värst var det på eftermiddagarna) inte varje dag. Detta var mellan v.9-15 sen lungnade det ner sig mellan v15-19. Nu i v. 21 är det som vanligt på den fronten. Man blir ju lite nojjig att det ska vara UVI när man måste springa i ett men sen kommer det bara några droppar. UVI var det aldrig för mig och vad jag hört dels från BM så är detta vanligt.