Martina Haag gravid!
Hon väntar sitt fjärde barn och är 43 år. Ger lite hopp till oss som är 40+ och kämpar.
Hon väntar sitt fjärde barn och är 43 år. Ger lite hopp till oss som är 40+ och kämpar.
Bara bra att fler "kändisar" blir gravida så fattar allmänheten som läser alla vecktidningar att det faktiskt både går och inte är för gammalt!!!!
Hon har skrivit boken "underbar och älskad av alla". De har gjort film på boken och filmen har premiär den 24 aug, i fall någon undrade vem hon är.
Läste oxå att Martina Haag väntar barn. Det är tydligt att "det går" även när man passerat 40.
Ser Project Runway på 3:an varje onsdag kväll, 21.00, toppen bra program om man gillar design. Se Laura hon är 42 år och gravid med sitt 6:e barn och jobbar och kämpar i tävlingen, som har tuffa utmaningar.
Även skådespelerskan Halle Berry väntar barn, hon är 41 år.
Hej,
Kul att så många kända över 40 är gravida.
Men jag känner till ganska många i min bekantskapskrets som blivit gravida när de passerat 40. På jobbet är vi 2 över 40 som är gravida, en är 42 o en 44. En annan arbetskamrat födde sin 10-åriga dotter vid 44. Min kusins fru fick deras 6-mån dotter vid 42. T.ex.
Så tappa inte hoppet. Som sagt, det tar längre tid att bli gravid, det är mindre vanligt, men det är inte omöjligt.
Jag hoppas jag med detta inte sårar någon som försökt länge. Vill bara säga att det är en hel del över 40 som får barn.
Hälsn.
Men var går åldern för att göra ivf i sverige då??
jag e 37 men har liksom inga pengar o vill så gärna göra ett försök till innan vi ger upp.
sanne
coockie: åldersgränsen kan nog variera lite på olika kliniker men Falun har 43 år som gräns.
Holly Hunter var gravid vid 47 års ålder för 2 år sen och Geena Davis fick barn sent också.Hon är född 1956 och fick tvillingar 2004, hon är nu ca 50-51 år och hon måste fått dem när hon var 47-48 år.
Ååååå hon är så rolig i boken "UPPDRAG MAMMA" skrattade så mkt så jag höll på att kissa på mig
Kul för henne!
2006 födde Holly Hunter tvillingar hon är 49 år nu alltså förra året då hon var 48 år.
Läst om att Prinsessan of Monaco 49 år väntade barn 2006
Jag fick mitt fjärde barn när jag var 43 så visst går det. Har dessutom två kompisar som fick barn när de var 46 och en som var 48 så ge inte upp. Men det är så klart mycket svårare. Har själv hållt på nu i tre år utan att lyckas skaffa ett syskon till den lille som fyller 3 år idag. (är alltså själv 46 nu)
Oj, är hon gravid igen!
Och inte visste jag att hon var såpass gammal.
Såg hennes film i tisdags, den var rätt rolig! .
Det låter hoppingivande. Undrar hur många av dessa mirakelhistorier gäller förstföderskor?? Jag är nygravid, 41 år gammal och har inga barn sedan tidigare.
Kan väl också ge lite hopp då Fick min fjärde när jag var 41. Är nu 42 och väntar 4:an. Blev gravid medans jag ammade. Så visst kan vi 40+:are ha fina ägg!