Gravid + Huvudvärk
Jag har sån förbannad huvudvärk varje dag. Har haft det i flera veckor nu. Nån fler som har det. Har det med graviditeten att göra? Alvedon hjälper inte för mig? Vad ska jag göra??
Jag har sån förbannad huvudvärk varje dag. Har haft det i flera veckor nu. Nån fler som har det. Har det med graviditeten att göra? Alvedon hjälper inte för mig? Vad ska jag göra??
Ja, huvudvärk ar ganska vanligt under en graviditet och mest i början tror jag.
Ia i v.15 nu. Har haft problem med huvudvärk inna graviditeten men inte som nu. Det blir värst på kvällen. Då bara ilar det ner i nacken
Tala med din BM. Kankse finns det andra preparat som läkare kan skriva ut för värken än alvedon
Har/hade samma, kan få det fortfarande ibland, mest när jag anstränger mig. Pratade med BM om detta och hon sa att man kan få "graviditets migrän" om det blev värre skulle jag söga till henne om det. Prata med din BM så kan hon säkert hjälpa dig.
Jag var sjukskriven from v18 när jag väntade min dotter, fick citodon utskrivet, träffade sjukgymnast 1 gång i veckan för ultraljudsbehandling av nacke och axlar plus akupunktur och det hjälpte.
Ring din BM och be att få en tid hos en sjukgymnast.
Ett annat alternativ som jag fick veta efter graviditeten är att ju tyngre magen blir ju mer vinklar sig bäcknet och det kan leda till att nerver hamnar i kläm och därför får amn huvudvärk/migrän. Detta kan avhjälpas av en kiropraktor/naprapat men då böpr du ha gått 12-14 veckor av graviditeten innan behandling så att missfallsrisken inte längre finns.
Jag har gått hos kiropraktor för foglossning denna graviditet och inte haft ont i huvudet över huvudtaget.
Gud va skönt att det fanns fler som hade samma problem, började nästan oroa sig..
ok tack men kan man verkligen ta citodon när man är gravid?
jag hade också huvudvärk i början men som tur är gick det över efter nån vecka. alvedon hjälpte inte heller på mig så jag fick klara mig utan Håll ut!