• Anonym (vän)

kraftiga magsmärtor vid graviditet (som gått bra)

jag har en kompis som försökt få barn i många år, en gång har hon blivit gravid. Det slutade i mf i v.10

Nu är hon gravid igen men har som kraftiga menskramper i magen ända sen plusset. Enligt hennes BM kan det vara så för en del.

Jag vill sååå gärna att det ska gå bra för dem nu!

Känner någon igen sig? lätt blödning, mycket ont?

Har ni trott det var kört fast det gick bra????

• Svar på tråden kraftiga magsmärtor vid graviditet (som gått bra)
  • Anonym (vän)

puffar

• Anonym (me to)

Jag hade det i början till v 8. Kändes som knivhugg, gärna på natten så att jag vaknade och var tvungen att ta en alvedon och varje dag hade jag konstant mensvärk. Är i v 17 nu så allt har gått bra hittills, har lyssnat på hjärtljuden.

När jag fick mf v 7 så hade jag nada smärta innan eller vid mf. Om din vän inte blöder eller har missfärgade flytningar tycker jag hon ska vara lugn och tänka ju längre hon går ju bättre och mindre blir missfallsrisken.

• Anonym (vän)

me too: tack för svaret! Hon har blödit lite men det har gått över. På VUL kunde man inte se så mycket än, det är för tidigt. Men en graviditet kunde synas sa de.

Grattis till din graviditet! och lycka till!!!

• Anonym (******)

Endast smärta hade kunnat vara okej. Smärta + blödning brukar betyda mf men det är inte säkert.

• Anonym (vän)

jag får helt enkelt hoppas och se. önskar så jag kunde göra något för henne!!!!!

Svar på tråden kraftiga magsmärtor vid graviditet (som gått bra)