• Anonym (kramig)

Hur fysisk får man vara med killkompis innan det blir otrohet?

Jag har en killkompis som också är min bästa vän. Vi har känt varandra i många år och ses ganska så ofta. När jag är ledsen finns han alltid vid min sida och håller om mig, smeker mig och tröstar. Hela han är en sådan stor trygghet för mig.

Rent fysiskt så smeker vi varandra utanpå kläderna, i håret, över kinderna, inte på kön eller bröst. Jag kryper upp hos honom och låter mig omfamnas av hans värme och trygghet.

Vi har båda förhållanden på varsitt håll. Jag skulle ha svårt att bli ifrågasatt för mitt beteende. Inget sådant ifrågasättande har skett från någon partner, men jag vet inte om de vet hur kramiga vi är.

• Svar på tråden Hur fysisk får man vara med killkompis innan det blir otrohet?
  • Anonym (fy)

Att kramas när man säger hej tex är inget fel men att hålla på som ni gör tycker jag är fel hoppas din kille gör lika dant mot dig med någon av sina tjejkompisar.

• Cammie86

Jag tror du själv känner var gränsen går.

Är du ofta ledsen och behöver tröstas? Ger din partner inte det stödet? Eller handlar det egentligen om att du tycker om hans värme och trygghet?

• Anonym (fy)

Varför är du inte ärlig mot din pojkvän om det här om du och din "kompis" nu bara är "kompisar" .... Hur ofta träffar du din "kompis"?

• Anonym (kramig)

Jag vet inte om min partner känner av att den rollen inte förväntas av honom eftersom jag redan innan hade en sådan relation med min kompis. Att han vet att hans tröst inte är nödvändig eftersom jag får så mycket tröst av min kompis. Eller så är min partner helt enkelt otillräcklig ur det hänseendet.

• MrM

Välj antingen den gyllene regeln; att göra mot andra som du vill att andra skall göra mot dig. Skulle du tycka att det var okej att din pojkvän gjorde motsvarande sak?
    Eller platinaregeln; att göra mot andra enligt deras önskemål. Skulle du våga vara öppen mot din pojkvän med hur ni beter er och tror du att han skulle acceptera det?

Mvh

• Anonym (kramig)

anonym (fy): Vi ses ett par gånger i veckan, men det är naturligtvis inte alltid som jag söker tröst och trygghet. Vi gör en massa andra saker tillsammans också, både med och utan våra partners.

Jag vet inte om jag är en person som behöver ovanligt mycket trygghet. Jag lider av ångest och är då ganska krävande, men det går ju i perioder.

• Anonym (jag tycker)

Ni kanske måste vara ärliga mot er själva och försöka förstå varför ni gör som ni gör,,det kan vara att det finns andra känslor inblandade, inte bara tröstbehov eller vilja ha roligt..

Det verkar som att du vet att det ni gör är konstig annars skulle du inte fråga, ellerhur?

• lindansare

Helt uppriktigt tycker jag att det är upp till er i er relation var ni drar gränsen. En bra tumregel kan ju vara att det man kan berätta för sin man/sambo och veta att det tas emot okej inte är fel.

Själv är jag bästa vän med min förra sambo. Han är gudförälder till min och min mans barn och vi tillbringar semestrar ihop och talar med varandra i telefon varje vecka. Det är märkligt tycker många...

• baranda

Är skillnad på att kramar och att hålla om!

• jenny99

Om du trivs med detta så tycker inte jag du ska ändra dig för nån annan skull.

Vi alla har olika vänskap,hade det varit tje och tjej som gjort detta,som egentligen är varm vänskap hade inte många reagerat.
    Jag tycker inte detta är nån form av otrohet.

• Fred

Hur fysisk får man vara med killkompis innan det blir otrohet?

Ur mitt perspektiv får man inte vara fysisk med en killkommpis överhuvudtaget, mer än en hej/hejdå kram.

Var du min sambo = fet dumpad. Du hadde du ju anledning att sitta och kramas med din "kompis"

men seriöst, du skulle inte ens ha startat denna tråd om du inte någonstans själv kännde att detta kanske är fel..

• Fred

om din kille och din "kompis" satt i samma rum och du var jätteledsen, vems famn skulle du krypa upp i?

är svaret "kompisens" då bör du göra slut med din kille omg.

• Underbaraälskade

En fråga bara är ni lika kramiga och kerliga när era partners är med , tycker helt klart att de är fel annars .. Ja i så fall kör ni ju ett dubbel spel..

Stolt mamma till Alva
  • Anonym (är där....)

är sambo men har en underbar killkompis och funderar på om vi går över gränsen...har inte haft sex eller nåt liknande..men kramas och sitter och håller om varann när vi ses..

• Anonym (enkelt)

Jag tycker faktiskt såna här "otrohet eller ej"-frågor är rätt enkla att besvara:

Hur skulle DU känna om det var omvända roller? Om det var din pojkvän som hade en så nära tjejkompis och de kramades och var nära som du och din kompis är? Fundera på det så har du svaret på din fråga.

• Katja77

Jag skulle tycka att det var helt ok! Jag har killkompisar jag kramas och gosar med, håller handen, pussas osv. Varför skulle man inte kunna vara lika fysisk med killkompisar som med tjejkompisar? Och ja, jag kramas, gosar, pussar och håller handen med tjejkompisar också!

Svar på tråden Hur fysisk får man vara med killkompis innan det blir otrohet?