• kanin88

10 år och nattblöja??

Min son har en kompis som han lekt mycket med i skolan och även på fritids och nu hade de pratat med varandra och de ville att kompisen skulle sova över hos oss i helgen. Jag sa självklart okej och lite senare i veckan ringde mamman och sa att det gick bra att han sov hos oss men berättade samtidigt att han hade nattblöja och undrade om det var något problem..

Jag fick en mindre chock men sa att det var okej.

Nu till problemet.. jag fick både sätta på blöjan och ta av den, och på morgonen var det bajs i (dock lite) men ändå!

Hur kan man som förälder låta sitt barn ha nattblöja när han e 10 år?? Han verkar inte ha något handikapp då han går på toa som vanligt på dagen.

Detta är självklart inte mitt problem men man blir ju en smula upprörd minst sagt!

Någon annan med liknande erfarenheter?

• Svar på tråden 10 år och nattblöja??
  • Mandi74

Har jag aldrig varit med om, låter hemskt att en 10-åring ska behöva ha blöja.

Du frågade inte mamman när hon ringde varför?

• jagharbyttnick

Jo det har jag varit med om. Min kusin hade blöja på natten fram tills hon var 12 pga att hon inte kunde hålla tätt. Nu är hon vuxen och har inga problem.

Fd veronicameddetjävligtlånganicket
  • Inna H

Vissa barn är ju sängvätare i den där åldern - de vaknar helt enkelt inte och känner att de är kissnödiga, utan kissar alltså på sig. Liknande kan det väl mycket vara i det här fallet.

• kanin88

Nej just när jag pratade med henne blev jag väldigt förvånad så då sa jag ingenting.. men nu efteråt vill jag väldigt gärna veta varför.. Pojken e ju helt normal förutom det.

Det känns dumt att fråga nu såhär i efterhand men om han ska sova över igen tänker jag definitivt fråga.

• kanin88

Nej just när jag pratade med henne blev jag väldigt förvånad så då sa jag ingenting.. men nu efteråt vill jag väldigt gärna veta varför.. Pojken e ju helt normal förutom det.

Det känns dumt att fråga nu såhär i efterhand men om han ska sova över igen tänker jag definitivt fråga.

• kanin88

Jo jag vet att vissa är sängvätare men grejen var också att han hade bajsat?? Jag har aldrig hört talas om att man bajsar i sömnen utan att känna det? iaf inte vid 10 års ålder

• jagharbyttnick
    kanin88 skrev 2007-08-16 00:46:21 följande:
    Jo jag vet att vissa är sängvätare men grejen var också att han hade bajsat?? Jag har aldrig hört talas om att man bajsar i sömnen utan att känna det? iaf inte vid 10 års ålder
    han var kanske dålig i magen och hade fisit.
    Fd veronicameddetjävligtlånganicket
  • Mandi74

Vi har en 6 åring som kissar i sömnen ibland men inte sätter vi på honom blöja. Skulle inte kännas bra alls.

Finns andra sätt att lösa det på än en blöja.

• kanin88

Jo sant de kan ju vart så.. Jag kanske inte ska hetsa upp mig för mkt av detta.. trots allt inte mitt barn

• kanin88

mandi74: Jo lite så tänkte jag med.. Men pojken var helt villig att ta på sig blöjan och allt. Tog inte heller av den förren några timmar efter de vaknat så han verkar ju inte störas av den

Svar på tråden 10 år och nattblöja??