• Anonym (ÄGGET)

Äggvita/protein

Kan man se om man har äggvita/protein i urinet med bara ögat?

Låter kanske som en konstig fråga men märkte när jag gjorde ett urinprov att det flöt runt nåt som såg ut som..ja..som fruktkött.

Har ju lämnat prov så känner mig inte orolig jag bara undrade...

• Svar på tråden Äggvita/protein
  • Anonym (ME TOO)

Jag hade också så en gång...extra mycket flytningar hade jag då...vanligt!

• Anonym (ÄGGET)

Så det är flytningar?!

• Anonym (ME TOO)

Skulle tro det....

• Anonym (ÄGGET)

Tack!

Men ingen som vet om äggvita kan synas...vet att jag har mycket protein i kisset därför jag var lite nyfiken..

• Anonym (ÄGGET)

Ingen....?

• Anonym (ÄGGET)

???

• Anonym (=))

Du kan få utslag för äggvita i urinet på proverna, men min bm sa att oftast så beror det på flytningarna. Jag hade +2 på äggvita i urinen (vet dock inte vad det betyder). Men det var inte bra. Gången efter jagvar där torkade jag först så att det absolut inte var några flytningar kvar (kan ju ha kommit när jag kissade iofs) men det testet visade bra.

Så det var nog flytningar.

• Anonym (ÄGGET)

ok...grejen är den att MVC aldrig såg att jag hade äggvita utan det behövdes en grundlig undersökning på njurmedicinska för att se det och det lutar åt att jag kommer att sättas igång nästa vecka om det fortsatt öka.

Det är krångligt det här...man vet ju inte riktigt vad allt betyder!

• Anonym (ÄGGET)

men mycket möjligt att det jag ser är flytningar...har ju mycket sånt nu mot slutet!!

• Anonym (=))

Nej det är jobbigt när man sitter där som ett frågetecken när dom babblar på. Synd att ingen tar sig tid att förklara bättre

Anonym (ÄGGET) skrev 2007-08-16 12:05:39 följande:
    ok...grejen är den att MVC aldrig såg att jag hade äggvita utan det behövdes en grundlig undersökning på njurmedicinska för att se det och det lutar åt att jag kommer att sättas igång nästa vecka om det fortsatt öka.Det är krångligt det här...man vet ju inte riktigt vad allt betyder!
  • Anonym

Jobbar inom hemtjänsten.. och när vi spolar kateter så kan vi se det där grumliga, det du kallar för fruktkött. Av dom som har kateter så beror det på att det grumliga är slamser som fastnat i slangen..

• Anonym (ÄGGET)

slamser?! i slangen...men hur kan jag se sånt då...?

Svar på tråden Äggvita/protein