• Anonym

Nån som köpt spema test och gjort hemma ?

Var det lätt eller svårt ? Går dom verkligen att lita på ?

När bör killen haft senaste utlösning innan man gör testet ?

• Svar på tråden Nån som köpt spema test och gjort hemma ?
  • J3NNY

Var köper man såna tester? *nyfiken*

• Anonym

Jajamänsan, det har jag och min make gjort. Vi köpte från storkhjälp.se Sådana finns även på gravtest.se

Kommer inte ihåg hur det är med utlösningen innan men han runkade, vi gjorde hela beskrivningen och sedan kom resultatet. Det stod i den beskrivningen att det går att lita på. Så vi väljer att tro på det.

Enligt det testet hade min make nästan bäst spermiekvalité. På slutet får man jämföra med en färgkarta.

• Dimitra

Klistrar in mitt svar från samma fråga för någon dag sedan:

Skulle tycka att det vore att kasta pengarna i sjön. Ok att man får veta om spermierna är rörliga eller inte men det är av lika stor vikt att få veta om de simmar åt samma håll. Rörligheten säger heller inget om hur spermierna ser ut, tex superrörliga spermier med för stort huvud är inte till nån nytta.

Jag placerar spermietestet på samma plats som fruktbarhetstestet jag såg på en webbshop nyligen. Dyrt som tusan och i det finstilta så stod det att resultatet inte säger något om fruktbarheten alls, bara om man ligger under gränsvärdet för FSH
    Och åren går...
  • miss maple

Bäst resultat får man om man väntar ca 2 dagar efter den förra utlösningen.
    Då har ny samlats på och är färska.

• Anonym

Så här står det på Storkhjälps hemsida om deras test, bla:

Det enda spermatestet för självtest som är kliniskt testat med förmågan att mäta spermiernas motilitet (Spermiens förmåga att simma).

• Dimitra
    Anonym skrev 2007-08-16 13:45:51 följande:
    Så här står det på Storkhjälps hemsida om deras test, bla:Det enda spermatestet för självtest som är kliniskt testat med förmågan att mäta spermiernas motilitet (Spermiens förmåga att simma).
    Jo då, men det mäter inte om spermierna simmar åt samma håll eller om spermierna är deformerade.
    Och åren går...
Svar på tråden Nån som köpt spema test och gjort hemma ?