• slii

Reklamera utan kvitto på IKEA??!!

Köpte för några månader sedan en SNILLE stol, ryggstödet är av plast, och nu har det spruckit. Hittar inte kvittot, så vad ska jag göra? Visserligen kostar stolen bara 170:- men det irriterar mig att det inte är bättre kvalité.
    Någon som har kvitto o låna ut annars??

• Svar på tråden Reklamera utan kvitto på IKEA??!!
  • Birry

Jag har fått en lampa bytt ett år efter att jag köpt den, utan kvitto, så prova du också!

Lycka till!

• Annika 1983

ring och prata med dom först kanske? Brukar inte vara en omöjlighet att byta utan kvitto.

* Kram *
  • slii

ska kanske ringa o fråga?? vill inte konka me stolen o sen få ett nej...

• Tina83

oj oj oj !

det kommer inte gå, tyvärr. inte om du är från Uppsala

vi har haft stora problem med IKEA, när vi inte hade kvitto på ett bord.

vi köpte ett lack-bord för typ 400 spänn. billigt, men benen gick av efter en vecka, men tyvärr hade vi inget kvitto...

idioten sa att "det här kan bi ha köpt varsom helst" ...vilket pucko, det stod ju dessutom IKEA på det! undersidan..o alla vet att bordet är därifrån. men hon sa att det kunde vara jättegammalt, men grejen va att innan vi köpte lack.bordet köpte vi ett i björk, men det var det stora linjer på som bara syns i vissa vinklar. och hon såg inte dom därinne, (det måste va solljus på) så fick vi inga pengar tillbaka. då köpte vi detta andra.
    dom borde ju kommit ihåg oss eftrersom vi var där o ställde till rabalder för en vecka sen, o det va samma tjej i kassan!

så vi fick ringa till telefonbanken o få ett jäkla kvitto den vägen. oj så sur jag var! men vi fick ju rätt. jag sa att jag köpt det ett visst datum o klockslag, o det fick jag ju tack o lov bevisat till slut!

ursäkta det långa invecklade....

• slii

Jag kollade upp datum då jag vart på ikea, nu borde dom isf kunna leta upp kvitto i deras system. Om dom får mitt kortnr. Det kan man på ICA iaf...

• Tina83
    slii skrev 2007-08-16 10:37:54 följande:
    Jag kollade upp datum då jag vart på ikea, nu borde dom isf kunna leta upp kvitto i deras system. Om dom får mitt kortnr. Det kan man på ICA iaf...
    nope, det kan dom inte....

det sa jag me, jag visste när jag köpt mitt bort. typ exakt tid också,. gick inte...
  • Lainan

Vår poängfåtölj gick sönder, ca 1 år efter att vi köpt det. Var inga som helst problem att få tillgodokvitto på det, fastän vi inte sparat något kvitto.

• synthetic

Ring dom! De är oftast jättegoa så ska nog kanske gå ändå

♥ Dotter 051231 - Dotter 071121 ♥
Svar på tråden Reklamera utan kvitto på IKEA??!!