Hej, vad jobbigt att det tog så lång tid att få klart besked. Lite så var det för mig ifjol, då jag fick min andra (!) partiella mola (jag har skrivit en hel del i min presentation om det), jag fick vänta nästan hela sommaren på slutgiltig diagnos. (Men jag var redan övertygad om att det var en ny partiell mola, eftersom 'blåsorna' syntes så tydligt och jag haft ett levande foster från början.)
Efter första molan sa de först 12 månader, men sedan sa de att 6 månader räckte, eftersom mina hCG-värden hade sjunkit snabbt. Tydligen hade läkarna dock inte varit helt ense. Den läkaren som tog mest hand om mig efter andra molan hade tyckt 12 månader ändå. Andra gången sjönk värdena också fort till normala, men vi fick 12 månaders graviditetsförbud då. Om det ska räknas från skrapningen eller från hCG=0 har jag dock fått olika bud om. Som ni säger, det är inte så lätt att få tydliga besked...
Vi har nu fått börja försöka bli gravida igen sedan ett par månader, men inte lyckats än tyvärr. Är förstås otroligt rädd för att det ska bli ännu en mola igen när/om vi lyckas få ett plus, men än har vi inte gett upp hoppet!