• time

Spjälsäng o skötbord från JYSK?!

tycker det är så snyggt och till ett bra pris. men visst de har inte världens bästa kvallite på deras varor och vågar man då köpa därifrån? Vi har en byrå å en hylla från JYSK och de är inte jättestabila. o det vill man ju att en säng och ett skötbord ska vara eller hur.

Ni som har dessa har ni varit nöjda?
    Nu har jag inte sett spjälsängen på länge är den slut eller ute ur sortimentet?

♥ gravid v. 24 - beräknat 7 dec ♥
  • Svar på tråden Spjälsäng o skötbord från JYSK?!
  • Annamaja

kollade igår på deras sida och i deras stora katalog som fanns på hemsidan. I katalogen såg jag både skötbord och sängen. Men jag har dock ingen erfarenhet av dem.

• Nikitastar

Skötbordet verkar väldigt rangligt, och det var ju ändå inte så billigt. Jag skulle INTE ha köpt det.

• Ela86

Kan inte rekommendera nåt från JYSK! Allt som köps därifrån e "skit" i stort sett... Skulle inte köpa säng el skötbord! Ikea e bättre :)

• Jolinsmamma

Vi hade både skötbordet och spjälsängen därifrån till våran dotter (om det är samma dom har nu...vitlaserat trä, skötbordet kan göras om till byrå och hyllor). Vi har inget att klaga på, det har fungerat jättebra och kan inte påstå att det varit rangligt eller ostabilt. Har haft andra saker därifrån som kanske inte varit någn höjar kvalité...oftast klarar ju inte deras möbler att flyttas för många gånger för då blir dom alltid rangliga..men det tycker jag ikeas saker oxå kan bli. Nu använder vi skötbordet som byrå och hyllor till våran dotter och sänngen är nermonterad..men det ska snart sättas ihop igen när syskonet kommer i November och man hoppas ju då att det inte är något som går sönder, men det tror jag inte. Enda nackdelen är att det är bredare bäddmått till sängen än tex ikeas sängar, vilket gjorde att deras spjälskydd inte räckte hela vägen runt på sängen, och den är ganska bred och tar lite mer plats än tex ikeas-gulliver säng.
    Men jag var iallafall nöjd med det...tycker att det är en fin möbel oxå. Lycka till med shoppingen

• MissWhiskey
    time skrev 2007-08-16 14:58:23 följande:
    tycker det är så snyggt och till ett bra pris. men visst de har inte världens bästa kvallite på deras varor och vågar man då köpa därifrån? Vi har en byrå å en hylla från JYSK och de är inte jättestabila. o det vill man ju att en säng och ett skötbord ska vara eller hur.Ni som har dessa har ni varit nöjda? Nu har jag inte sett spjälsängen på länge är den slut eller ute ur sortimentet?
    vi har både skötbord och två spjälsängar och de är super.....finns inga som helst fel på dem....kanske beror på hur man sätter ihop dem om de är rangliga eller ej
  • linhol

Har två kompisar som har både skötbord och säng och de är nöjda. Vi har själva just oxå köpt dessa två men inte monterat upp än...

• Gable

Personligen så skulle jag inte köpa möbler till min bebis på Jysk, deras kvalité är verkligen sisådär. Jag skulle 1000 gånger hellre handla på IKEA.

• principisessan

försökte hitta spjälsängen på jysk hemsida men hittade bara denna text:

Nikolai barnsäng 3103700. JYSK stoppar försäljningen
    Konsumentverket i Sverige säger att det är konstaterat problem med Nikolai spjälsäng (3103700). Sängen är redan testad och godkänt efter EN-standard, EN-716-1 och EN-716-2.

Men vi lyssnar naturligtvis på konsumentverket och stoppar försäljningen tills vi har fått undersökt saken. Sängen tas bort från försäljning tillsvidare. Kunder som önskar att returnera sängen kan få pengarna tillbaka.

Är det dennaspjälsäng som ni funderat på eller har de flera?

• time

va inne på JYSK igår och spjälsängen finns fortfarande kvar i sortimentet.

650kr :) och skötbord för 1000kr :) när vi flyttat in i vårat hus i helgen så ska vi sedan köpa dessa prylar. både sängen och skötbordet var jättestabila.

• time

sängen har samma mått som på IKEA så man kan ju fortsätta handla där till lillen :)

Svar på tråden Spjälsäng o skötbord från JYSK?!