• Tulip

Har jag gjort bort mig nu igen?

Eller ska rubriken vara:

Nu har jag faktiskt gjort bort mig igen!

Träffade en kille/man från skidklubben som jag inte sett på ett halvår (sedan min pojke föddes) så jag stannade till och pratade.
    -Dig har jag inte sett på länge, sa han.
    -Nä, detsamma, svarade jag. Men Anna har jag stött ihop med när jag varit ute och gått, la jag till.
    Jag tyckte han såg lite frågande ut, men tänkte in mer på det. Jag gick därifrån och då slog det mig! Han var ju inte alls den jag trodde! Jag blandade ihop två killar i klubben så Anna som jag pratade om är ju inte hans fru, utan en annan killes. Inte konstigt att han såg ut som ett frågetecken.

Ok, ni kanske inte tycker att detta var så farligt, men jag känner mig urfånig!

Så låt höra, har du gjort bort dig nyligen?

• Svar på tråden Har jag gjort bort mig nu igen?
  • sistersledge

Så där som du har jag också gjort!
    Jag gjorde bort mig nyligen då en kvinna jag känner har en tvillingsyster (vilket jag visste om). Ska tillägga att de är otroligt lika, samma frisyr, samma hårstil, samma slags glasögon etc. Naturligtvis tog jag fel på person och började babbla på som tusan.... Det är ju inte allvarligt egentligen, men jag tyckte i alla fall att det var otroligt pinsamt. Varför vill en kvinna på 55+ se exakt likadan ut som sin tvillingsyster? Låter inte som helt normalt beteende!

• Mornie Alantie
    sistersledge skrev 2007-08-16 18:12:38 följande:
    Så där som du har jag också gjort!Jag gjorde bort mig nyligen då en kvinna jag känner har en tvillingsyster (vilket jag visste om). Ska tillägga att de är otroligt lika, samma frisyr, samma hårstil, samma slags glasögon etc. Naturligtvis tog jag fel på person och började babbla på som tusan.... Det är ju inte allvarligt egentligen, men jag tyckte i alla fall att det var otroligt pinsamt. Varför vill en kvinna på 55+ se exakt likadan ut som sin tvillingsyster? Låter inte som helt normalt beteende!
    Kommer att tänka på två tvillingbröder varav min mor kände den ena. Hon visste inte om den andra och började prata med fel person. Nästa gång ville hon inte göra samma misstag så hon frågade "Är det du eller din bror?" Det var tvillingen då också så han svarade, "Det beror på vem du vill prata med men jag tror att jag är min bror"
Svar på tråden Har jag gjort bort mig nu igen?