Baby björn överdrag!
Är det någon som har erfarenhet av baby björn flecceöverdrag till bärsele? Hur fungerar det?
Är det någon som har erfarenhet av baby björn flecceöverdrag till bärsele? Hur fungerar det?
Ingen???
Onsd. 4 juli skrev jag:
Tänk på att windstopperöverdraget till babybjörnselarna INTE passar till activeselen. Den har mycket smalare tygdel vid "knappen" så överdraget glider ner en bra bit och fyller inte sin funktion att täcka barnet helt. Har uppmärksammat BB om detta via Barnbutiken oc direktkontakt. De hade aldrig fått någon komentar på detta men höll med mig om att det inte passar som på de övriga modellerna efter att jag skickat foto. Hoppas på förändring. Butikerna går ju inte ut med detta och det är ju lite tråkgt att köpa dyra produkter som inte fyller sin funktion!
Till orginalselen vi hade var den jättebra, men mindre bra till active. (Har tvillingar så vi skaffade 2st) Detta informeras det inte om i butikerna.
Lycka till!
Okej, men då ska det passa alla andra BB bärselar? Hur ser överdraget ut? Är det som en slgas "påse" som träs på över barnet? Eller knäpps det fast? Är det isåfall helt vindskyddande? Hur långt är det? Min gosse är nämligen väldigt lång för sin ålder! Många frågor... hoppas du kan svara på några av dem!
Det är ca 70 cm långt + huvan. Börjar från nacken kan man väl säga. Det är en windstopperaktig fleece som träs på spännet som man knäpper vid "knappen". Har en luva man kan vända beroende på om barnet sitter framåtvänd eller mot dig. Har ränder som är reflexer.Ska enl babybjörn passa alla andra modeller där remmen är lika bred som spännet. Det är den inte på activeselen. Har du köpt sele ännu?
Tycker personligen att det börjar bli lite tungt med selen nu när barnen är närmre 7 mån och kommer att se mig om efter annan ex papatum/ergo. Tror att de sitter bättre i en annan när de är lite äldre. Såg på ngn hemsida att det finns regn/vindskydd till ngn annan sele. Ska kolla det.
Jag har en annan sele, en lånad BB och 2 bärsjalar! Men denenda jag sett nåt överdrag är BB... Var har du sett det andra regn/vindskyddet? Det blev jag nyfiken på!!
Hittade i en annan tråd det skydd jag sett.
Kolla www.smaknyten.se
åhh tack
vet du om den går att använda till alla bärselar?
Ingen aning! Hör av dig till dem och kolla...
mams bärskydd som ni menar funkar på alla selar o sjalar.
du har 2 "remmar" som korsas bakom ryggen/magen beroende på vilket håll du bär och fästs på så sätt