• Anonym (stubb)

tips på vad man kan göra när det kliar efter rakning

har nån nåt tips på vad man kan göra för att det inte ska klia så förbannad dagen efter man rakat puppan?? sluta raka sig kan ni ju hoppa över att säga för det fattar lixom jag med=)

• Svar på tråden tips på vad man kan göra när det kliar efter rakning
  • Anonym (prblm)

tja! jag har exakt samma problem, även på benen, det är för jobbigt för att vara sant liksom! Men tyvärr så vet jag inget speciellt. Men ett råd...smörj inte in dig med nån kräm. Jag vet inte hur det blir för deg men för mig blir det 10 gr så värre! :S

• Anonym (stubb)
    Pinkstar skrev 2007-08-16 17:20:34 följande:
    olivolja är superbra
    å då ska jag testa det!! supertack!!!
    e ju inte så kul när man känner sig superporrig och sexig ena dan å killen e supernöjd och nästa dag ser man ut som en prickig korv och det bara kliar och kliar!!!
  • Anonym

Det brukar ju oftast bero på att man får inflammation i hårsäckarna som blir irriterade. Vissa brukar tvätta med alsolsprit efteråt, så brukar det inte klia dagen efter.
    På mig kliade det i början med när jag rakade, men det har blivit bättre nu...
    En annan sak är att ska man raka sig mellan benen, så ska man använda en bra hyvel, gärna en ny för varje gång (blir jävulskt dyrt, å jag själv tar inte ny varje gång...), men det kanske kan vara idé för de som är känsliga. Tvätta med tvål innan, å använda gärna rakgel när ni rakar...
    Fler tips kan jag inte komma på.

• Anonym (stubb)
    Anonym skrev 2007-08-16 18:02:04 följande:
    Det brukar ju oftast bero på att man får inflammation i hårsäckarna som blir irriterade. Vissa brukar tvätta med alsolsprit efteråt, så brukar det inte klia dagen efter.På mig kliade det i början med när jag rakade, men det har blivit bättre nu... En annan sak är att ska man raka sig mellan benen, så ska man använda en bra hyvel, gärna en ny för varje gång (blir jävulskt dyrt, å jag själv tar inte ny varje gång...), men det kanske kan vara idé för de som är känsliga. Tvätta med tvål innan, å använda gärna rakgel när ni rakar...Fler tips kan jag inte komma på.
    det blev bättre direkt efter att jag fått barn, antagligen har det väl med hormoner att göra, men nu är det lika igen=( jag som var så glad att det blivit bättre! men men, ska pröva med både alsolsprit och olivolja efteråt=)
  • Hanna85

Ett super-tips:
    Smörj in "området" med handdesinfektion direkt efterråt, dödar alla bakterier, svider som fan, men oj vad effektivt! Glöm röda prickar efter det

Finns på apoteket..

• Anonym (stubb)

jihooo, det finns hopp om min rakade mus=)

Hanna85 skrev 2007-08-16 18:35:48 följande:
    Ett super-tips: Smörj in "området" med handdesinfektion direkt efterråt, dödar alla bakterier, svider som fan, men oj vad effektivt! Glöm röda prickar efter det Finns på apoteket..
  • Vombell

Silikondroppar som man kan köpa hos bl a frisörsalonger! Fungerar superbra för mig

• Anonym

Använder den här spriten som man tvättar sexleksaker med...svider som fan några sekunder men funkar perfa!

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2007-08-17 00:12:42 följande:
    Använder den här spriten som man tvättar sexleksaker med...svider som fan några sekunder men funkar perfa!
    Den använder jag också, en typ spritgel som verkligen svider till, men garanterar att man slipper klåda och fula utslag.
  • Anonym (stubb)

Daddy pleasure skrev 2007-08-17 00:09:30 följande:

raka oftare
    ha ha de går väl inte, då får jag ju inge skinn kvar=)
  • Anonym (stubb)
    Anonym skrev 2007-08-17 00:12:42 följande:
    gör ingenting om det svider lite, bara jag slipper att det kliar=)
Svar på tråden tips på vad man kan göra när det kliar efter rakning