tips på vad man kan göra när det kliar efter rakning
har nån nåt tips på vad man kan göra för att det inte ska klia så förbannad dagen efter man rakat puppan?? sluta raka sig kan ni ju hoppa över att säga för det fattar lixom jag med=)
har nån nåt tips på vad man kan göra för att det inte ska klia så förbannad dagen efter man rakat puppan?? sluta raka sig kan ni ju hoppa över att säga för det fattar lixom jag med=)
tja! jag har exakt samma problem, även på benen, det är för jobbigt för att vara sant liksom! Men tyvärr så vet jag inget speciellt. Men ett råd...smörj inte in dig med nån kräm. Jag vet inte hur det blir för deg men för mig blir det 10 gr så värre! :S
olivolja är superbra
Det brukar ju oftast bero på att man får inflammation i hårsäckarna som blir irriterade. Vissa brukar tvätta med alsolsprit efteråt, så brukar det inte klia dagen efter.
På mig kliade det i början med när jag rakade, men det har blivit bättre nu...
En annan sak är att ska man raka sig mellan benen, så ska man använda en bra hyvel, gärna en ny för varje gång (blir jävulskt dyrt, å jag själv tar inte ny varje gång...), men det kanske kan vara idé för de som är känsliga. Tvätta med tvål innan, å använda gärna rakgel när ni rakar...
Fler tips kan jag inte komma på.
Ett super-tips:
Smörj in "området" med handdesinfektion direkt efterråt, dödar alla bakterier, svider som fan, men oj vad effektivt! Glöm röda prickar efter det
Finns på apoteket..
jihooo, det finns hopp om min rakade mus=)
deodorant kan oxå hjälpa :)
raka oftare
Silikondroppar som man kan köpa hos bl a frisörsalonger! Fungerar superbra för mig
Använder den här spriten som man tvättar sexleksaker med...svider som fan några sekunder men funkar perfa!
Daddy pleasure skrev 2007-08-17 00:09:30 följande: