Utegångsförbud eller ej...?
Hej. Hur länge är det ok att ge sitt barn utegångsförbud?? Mina barn har bara haft utegångsförbud under resterna av en dag. Fick ett samtal från polien som meddelade att min son på 15 år är anmäld för skadegörelse.
Detta tolererar jag inte!! Han måste få ett straff som är kännbart. Han var med en annan kille så han var lika skyldig han.Jag har kännt en längrte tid att denna kille inte har något bra inflytande på min son. Han är ett år äldre än min son och har redan en fot i den kriminella världen. Vad hade ni gjort? De har hittat på lite grejor tidigare med men då har det varit i nivå med pojkstreck. Jag blev alldeles förtvivlad när jag fick detta samtal. Vet inte riktigt vadsom är rimligt men han hr i alla fall utegångsförbud men han går ut korta rundor denna vecka. Var en v sedan de ringde. Sedan ska han va hemma tidigt på kvällarna i fortsättningen 20.00. Helgerna är han hemma, inget stan eller kompisar på kvällarna. Moppen indragen på obestämd framtid (den var med i anmälan med nämligen).
Jag tänker göra allt i min makt för att han inte ska komma på glid. Det är så väldigt lätt att de gör det utan att man som förälder märker det i tid. Nu har jag fått mina farhågor besannade och jag säger bara att jag ställer inte upp på sådant beteeende!!!
ha gärna åsikter, tackar på förhand.