• prickelina

vad är en telefon kod????? hjälp

När jag sätter in mitt sim kort så står det ange pin. Vilken jag gör. Då kommer det upp ange telefon kod, vilket det aldrig har gjort innan. Vad är detta???

• Svar på tråden vad är en telefon kod????? hjälp
  • MR84

man kan he på en sån kod så att ingen annan kan använda telfonen, så att säga att telefonen är spärrad till ditt kort.

tror jag i alla fall.

• Camilla86

du har nog skrivit fel pin kod så då spärras telefon om inte jag minns fel

• prickelina

men hur har den kommit dit? Jag har bara inte använt telefonen på ett tag...

• Fru Indosaurie

har du samma operatör som då?

du tryckte bara pin en gång? och tryckte inte fel så det är puk den vill ha?

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Dollars matte

På vissa telefoner kan man ställa in extra säkerhet så att man inte kan byta sim-kort hur som helst. Detta för att det inte ska löna sig att stjäla telefoner. Har du haft telefonen sen den var ny och inte har ändrat denna kod brukar den vara typ 00000, 12345 eller liknande, 5-6 siffror är nog vanligast. Kolla i bruksanvisningen om du har den kvar, där ska det stå vilken grundkoden är.

• prickelina

jag har kvar bruksanvisningen men där står det bara appart kod? är det samma måntro? Iså fall ska jag ha valt den själv men jag kan inte minnas att jag har gjort det. Har testat de koder som jag annrs väljer... nu har jag bara 2 försök kvar.....

• prickelina
    Fru Indosaurie skrev 2007-08-16 18:17:25 följande:
    har du samma operatör som då? du tryckte bara pin en gång? och tryckte inte fel så det är puk den vill ha?
    nä jag har bytt operatör men har samma pin på kortet som tidigare sim....
Svar på tråden vad är en telefon kod????? hjälp