• Anonym

Behöver tips på saker man kan göra med sin partner då man även har barn (inspirerad av en annan tråd)

Jag och min smabo gör inte så mycket tillsammans. Han jobbar, komemr hem sen sover vi, typ. Det är våra dagar. Jag är arbetslös, eller ja, mamamledig än så länge, men jag går hemma hela dagarna.
    Nu vill jag ha lite tips på saker vi kan göra ihop, gärna saker som vi kan göra med vår son oxå. Han är lite mer än 1år, så det är lite begränsat.
    Barnvakt har vi svårt att fixa så ofta, vi har 3 personer som vi litar på och som ställer upp, och dom vill man ju inte utnyttja.
    Men jag vill gärna ha lite tips efetrsom vi nästan aldrig gör något och helt ärligt så är vårt förhållande ganska trist just nu och mestadelen går det igne vidare.

• Svar på tråden Behöver tips på saker man kan göra med sin partner då man även har barn (inspirerad av en annan tråd)
  • sofialisa

jag och min sambo gör mycket med våran dotter som är 1 år tillsammans:

fikar, går på konserter, åker och badar, djurparker, hänga på landstället, promenader, plockar blåbär, fester, barnvagnsbio, barn teater, campa, osv osv ... vi lever nästan som innnan vi hade barn... gör allt som ni hjorde förut jag menar en 1 åring är inte så kräsen, så länge han/hon får hänga med föräldraran

• sofialisa

glömde....cykelturerna, öppna förskolan, kompisarna, leker, osv..osv 

• Anonym

sofialisa: Fast vissa saker är ju svårt. Du skriver barnvagnsbio, finns det överallt? Bio var nämligen en grej som vi var på mycket innan Sen vissa andra saker kan ju oxå vara svårt med en liten. Dom sitetr ju itne direkt still hela tiden och min son kan bli ganska grinig om han itne får springa runt en massa

• Anonym

Vad gälelr kompisar så bor mina en bra bit bort och dom jobbar oftast elelr är upptagna med annat.

• jeno1975

Laga mat ihop, Spela spel, Plocka svamp (denna årstiden iofs), Museeum, Åk till ngt kul äventyrsbad med varma bassänger, Måla varann med vattenfärger (tycker säkert sonen oxå är superkul!)Köp ett karaokeprogram garanterat skrattframkallande!

Ett tips till bara er när sonen har somnat - spela kamasutra! Lovar att det hettar upp ert förhållande!

Annars är det nästan bara fantasin som sätter stoppp för vad ni kan hitta på. Lycka till

• sofialisa

åk till en lokalbonngård och klappa får eller kossor..

www.sf.se  kan du se om du har någon barnvagsbio i närheten ..

• Flisans mamma

Vi brukar göra massor av saker tillsammans med dottern precis som sofialisa men vi brukar också försöka få vuxen tid.
    Flisan lägger sig alltid vid 19.00 när bompa är slut och då får vi föräldrar tid tillsammans. Typ en kväll i veckan så får flisan äta någon enkel middag, och sen lagar vi nått lyxigt som vi äter tillsammans när hon somnat.
    Nu på sommaren slår vi på babywatcern och går ut på gården och tar en öl tillsammans. Sen kan det ju vara mysigt att tex vänta med ducshen tills barnet lagt sig och ducsha tillsammans jag tror att det är viktigt att fortsätta var ett par också även när barnen är små.

• Anonym

jeno1957: Får hoppas vi hinenr med en massa aktiviteter nästa vecka, smabon min är ledig då, plus veckan efetr (semester). Vi hade täntk göra en massa då
    Hehe det med kamasutra låter ju underbart Min typ av aktivitet, hihi

sofialisa: Ska kolla där

Problemet är nog snarare att han inte är ledig så ofta och när han väl är det är det alltid massa annat som ska göras.

• Anonym

Flisans mamma: Vår son sommnar så sent, så att få egentid (vilket nog kanske är det vi behöver egentligen) på kvällen blir svårt.
    Det är nog svårt att göra saker som vi gjort inann, för då fördrev man tiden på helgerna med att festa, typ. Sorligt men sant. Och det gör man ju itne med barn

• jeno1975

Hm... om din man/sambo jobbar sent så kan du väl överraska honom med att sonen är nattad och du har tappat upp ett bad (om ni har badkar) tänt några levande ljus... Kanske du har lagat något enkelt men smarrigt som ni kan äta i soffan framför en bra film som du har hyrt under dagen. Kanske lite sexiga underkläder tom.....
    Killar och även vi tjejer älskar överaskningar! ellerhur?

• Flisans mamma

Vi styrde faktiskt upp flisans sovtider, vi gjorde rutiner och la henne helt enkelt kl 19.00 varje kväll. och visst somnade hon då efter några kvällar men det kan ju bli en del sagor och tjat!!!
    Det blir ju på bekostnad av att vi vaknar av att hon kommer tassande varje morgon kl 6-7 men det är det värt.(när hon var mindre och sov på dagarna kom hon kl 5 men det var värt det då också;))
    Annars så får man faktiskt göra saker som de vuxna vill ibland tex gå på resturang eller så och då muta med en ny rolig leksak och något mumsigt att tugga på så att man får sitta ner i lugn och ro.

• Anonym

jeno1975: Jo det låter som en bra ide. Han brukar vara hemma vid 21-tiden, men då är sonen fortfarande vaken. Svårt att tvinga sonen att somna oxå. Är han itne trött så är han itne. Har försökt många gånger att få honom att somna tidigare, men utan resultat. Och när han väl somnar tidigare, så vaknar han ändå efetr någon timme och är pigg.
    Men jag har täntk den tanken oxå, att överraska honom med något. Igår hade jag i alal fall städat, det var en överraskning Hehe

• Anonym

Flisans mamma: Jag har försökt styra hans sovtider oxå, och ibland somnar han faktiskt tidigare självmant, men då blir resultatet att han vaknar igen innan vi hunnit gå och lägga oss. Som det är nu kan han somna vid 22-23 tiden och sen vaknar han 8 på morgonen, som senast.
    Muta med saker på restaurang vet jag itne omd et går. Skulle vara med mat i sånna fall

• jeno1975

Kan inte du Å sonen göra ngt aktivt som får honom sömning ex. åka till simbadet ganska sent på em? Om han brukar sova middag så gör den lite kortare, powernap e ju bra säger dem!!! Hi.
    Lycka till iaf!

• Anonym

jeno1975: Hade man ju kunnat göra ett försök med, men den ungen har energi kan jag säga Hehe.
    Jo, sova middag gör han och det hade kunnat vara mindre ibland. Har dock försökt väcka honom ibland, men det har inte gått så bra. Antingen har han itne vaknat alls, eller så har han somnat om igen

• jeno1975

Oki... Den nöten var svår att knäcka!
    Ni får väl se till att göra mysiga saker på fre å lör då om inte manne ska upp å jobba förhoppningsvis ;) När våra barn var små så turades vi om att sova lite extra lände lö å sö. Kanske det ska funka! Håller tummarna!!!!!

• Anonym

jeno1975: jo vi får väl ta det då tur han ska vara legid i två veckor snart

• jeno1975

Vill bara tillägga att våran relation inte alltid heller var en dans på rosor när barna var små....

• jeno1975

Låter toppen! Ledighet är alltid bra!

• Anonym

jeno1975: Nej jag har oxå märkt av det. Vår relation har varit riktigt dålig till och med, så pass så vi gjort slut för några månader sedan, men nu försöker vi igen och det går fortfarande inte helt bra. Tänkte att lite aktiviteter och så kanske kunde hjälpa lite.

Svar på tråden Behöver tips på saker man kan göra med sin partner då man även har barn (inspirerad av en annan tråd)