• EmmaRoSa

Hur länge brukar er bebis hicka i magen?+

hej undrar bara hur länge er bebis brukar hicka inne i magen min bebbe har hållt på ett bra tag nu är det normalt tro?? fast sedan har han inte hickat på två dagar men det känns jobbigt för honom att hålla på så länge i sträck känner ni igen er?? /Emma

• Svar på tråden Hur länge brukar er bebis hicka i magen?+
  • Teskedsmamman

Ibland upp till en timme.... även nu på utsidan hickar han länge ibland...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Alfred 0707
  • Jenny26

Vår dotter hickade mycket när hon låg i magen och länge, ibland upp till 20-30 minuter. När hon föddes fortsatte det och på BB ringde jag på klockan då hon hickat i ca 20 minuter för att fråga att det var OK. Dom sa till mig som svar: Nämen vad bra, då är hon helt normal
    Men det är klart att man undrar och blir lite orolig.

• Lady S 83

Min bebbe hickar också mycket. Inte så länge varje gång. Men flera gånger per dag. Helt normalt har jag hört.

/Sofia

• curlysue81

Båda mina har haft massor med hicka i magen. Inte farligt för bebben, men som mamma kan man tycka det känns lite obehagligt ibland.

• lokacitron
    Besera skrev 2007-08-16 21:46:08 följande:
    Hur känns det när bebisen hickar?
    Undrar ja med.
  • muppelina

När bebisen hickar så känns det som om det är småsparkar/buffar som sker rytmiskt. Ligger bebisen långt ner så känns det ordentligt i bäckenet. oftast känner man hickan där bebisens rygg är sa min bm.

Min bebis hickar kanske 10 minuter i sträck men gärna upp emot tio gånger per dag...

• mimikry

Vår lillis hickar också jättemycket. Vissa dagar hela tiden känns det som, då nästa hicka nästan löser av den innan. Stackarn, det är ju så himla jobbigt att hicka! =)
    Jag kan bli lite less också... men känner det ju hela tiden, jättejobbigt om man sitter och koncentrerar sig på nåt.

• maria000

Tack muppelina för förklaringen, jag har undrat som sjuttan vad det är för konstigt rytmiskt tickande i magen. Känner det minst 1-2ggr om dan.

• Fru Engman
    maria000 skrev 2007-08-17 10:37:40 följande:
    Tack muppelina för förklaringen, jag har undrat som sjuttan vad det är för konstigt rytmiskt tickande i magen. Känner det minst 1-2ggr om dan.
    Det känns så mysigt! Och nu när h*n växer så känns de mer... Hela magen hoppar!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) BF 12/10 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hur länge brukar er bebis hicka i magen?+