när en hund har varm nos
är den sjuk då?
är den sjuk då?
Ingen aning? Puffar på åt dig
kan väl ha feber har jag för mej..
Är det farligt när hundar har feber?
Spontan fråga.
Min hund sover under täcket när hon vaknar är hennes nos ibland torr och varm. Men hon kan ju inte va sjuk efter varje natt?
Man får väl väga in resten av allmäntillståndet! Ser hon hängig ut, ja då kanske hon e sjuk. Är hon superglad å busig är det INGA problem!
Jag är ju ingen djurexpert men har börjat lära mig man inte kan läsa av hundar precis som man läser av människor. De är tuffare än oss! Oftast friskare än man tror. Det är min erfarenhet.
Okej...
Min Wilma har varm nos och orkar knappt gå.
Kall öl skrev 2007-08-16 21:47:12 följande:
Tag en febertermometer och smörj på vaselin och för försiktigt in i rumpan på henne!
Försök även att få i henne vatten.
Ska se hur det fortsätter
tack för tips
Såg att du bodde i finland. Men ett jättebra sjukhus har rådgivning dygnet runt här i sverige. Kommer nämligen inte ihåg vilken temperatur hundar ska ha nu.
(0046) 0220-458 00 är numret.
Annars kan du säkert hitta på interne, nåt djursjukhus i finland.
Min första tanke när du säger att hon knappt kan gå ät borelia.. Min föra hund hade det å hon kunde knappt röra sig hade ont i alla leder.. Ring vet på en gång..
Om du ringer till vet och frågar vad du bör göra säger dem. Försök ge vatten, och avvakta till imorrn och se om det blir bättre. Annars ring igen. hehe
Tackar åter igen =)
Min tanke var allergisk reaktion mot något bett.
när en hund har feber har den torr nos vet jag iaf. varm har jag aldrig hört nåt om
Har för mig att jag hört att det där med varm nos bara är påhitt.. Men jag kan minnas fel
Hundens nos kan vara både varm eller iskall, torr eller fuktig utan att det är något fel. Men visar hunden tecken på att må dåligt så är det förstås ett telefonsamtal till vetten som gäller, oavsett om nosens "tillstånd". Så vid detta laget har du ju säkert varit hos vet med henne, hoppas hon mår fint nu!
Har du tagit tempen?
Nej men nu börjar den bli normal igen.
Hur har det gått??