• Kall öl

när en hund har varm nos

är den sjuk då?

Don't treat me like a kid.
  • Svar på tråden när en hund har varm nos
  • Eu te amo

Ingen aning? Puffar på åt dig

• inoka

kan väl ha feber har jag för mej..

• Eu te amo

Är det farligt när hundar har feber?
    Spontan fråga.

• Snowy

Min hund sover under täcket när hon vaknar är hennes nos ibland torr och varm. Men hon kan ju inte va sjuk efter varje natt?

Man får väl väga in resten av allmäntillståndet! Ser hon hängig ut, ja då kanske hon e sjuk. Är hon superglad å busig är det INGA problem!

Jag är ju ingen djurexpert men har börjat lära mig man inte kan läsa av hundar precis som man läser av människor. De är tuffare än oss! Oftast friskare än man tror. Det är min erfarenhet.

• Kall öl

Okej...

Min Wilma har varm nos och orkar knappt gå.

• Mornie Alantie

Kall öl skrev 2007-08-16 21:47:12 följande:

Okej... Min Wilma har varm nos och orkar knappt gå.
    Ring veterinären NU!
  • Snowy

Tag en febertermometer och smörj på vaselin och för försiktigt in i rumpan på henne!

Försök även att få i henne vatten.

• Kall öl

Ska se hur det fortsätter
    tack för tips

• Snowy

Såg att du bodde i finland. Men ett jättebra sjukhus har rådgivning dygnet runt här i sverige. Kommer nämligen inte ihåg vilken temperatur hundar ska ha nu.

(0046) 0220-458 00 är numret.

Annars kan du säkert hitta på interne, nåt djursjukhus i finland.

• Jag så klart

Min första tanke när du säger att hon knappt kan gå ät borelia.. Min föra hund hade det å hon kunde knappt röra sig hade ont i alla leder.. Ring vet på en gång..

• Snowy

Om du ringer till vet och frågar vad du bör göra säger dem. Försök ge vatten, och avvakta till imorrn och se om det blir bättre. Annars ring igen. hehe

• Kall öl

Tackar åter igen =)

• No way

när en hund har feber har den torr nos vet jag iaf. varm har jag aldrig hört nåt om

• Månglimt

Har för mig att jag hört att det där med varm nos bara är påhitt.. Men jag kan minnas fel

• Lundatjej78

Hundens nos kan vara både varm eller iskall, torr eller fuktig utan att det är något fel. Men visar hunden tecken på att må dåligt så är det förstås ett telefonsamtal till vetten som gäller, oavsett om nosens "tillstånd". Så vid detta laget har du ju säkert varit hos vet med henne, hoppas hon mår fint nu!

• Kall öl

Nej men nu börjar den bli normal igen.

• Rottis77
    Lundatjej78 skrev 2007-08-17 12:35:16 följande:
    Hundens nos kan vara både varm eller iskall, torr eller fuktig utan att det är något fel. Men visar hunden tecken på att må dåligt så är det förstås ett telefonsamtal till vetten som gäller, oavsett om nosens "tillstånd". Så vid detta laget har du ju säkert varit hos vet med henne, hoppas hon mår fint nu!
    precis som lundatjej78 skriver ska man inte gå efter hur nosen är utan hur hela hunden känns, dom blir precis som vi varma i hela kroppen. Det bästa är att köpa hem en temp och tempa hunden, normaltemp är mellan 38-39 grader. Man kan ju även när hunden är frisk ta tempen bara för att se hur dom ligger i vanliga fall, ta både i vila och när hunden har varit igång, alltid bra att veta. Det är även bra att veta när du ringer veterinären för det kommer dom garanterat att fråga om. Hoppas din hund mår bättre.
Svar på tråden när en hund har varm nos