• Joma

Onico - Tobak och nikotinfritt snus

Från och med den dagen jag plussade slutade jag genast att snusa förstås!! Skulle aldrig vilja utsätta mitt barn för några som helst risker. Jag har en fråga angående Onico - det tobak och nikotinfria snuset som finns på marknaden. Jag känner att jag håller på att få dille på saknaden att ha något under läppen. Fick en rekommendation av en vän att testa detta snus. Jag har läst innehållsförteckningen och det innerhåller verkligen inget som kan vara skadligt för barnet. Har någon några erfarenheter av detta snus?? Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Onico - Tobak och nikotinfritt snus
  • copycat

Det är säkert inga problem! Annars kan du testa choise...enbart örter!

• idacathrine

Onico är inte farligt för barnet!
    Jag har snusat det under graviditeten.

• Joma

Tack snälla ni för era snabba svar! :) Då tror jag att jag köper det imorgon! Gott! :)

• idacathrine

Gör det!
    Visst är det inte lika gott som vanligt snus, men hjälper absolut till när abstinensen kommer :)

• Jeanettsky

Det är nog bättre med Onico än Choise för man skall hålla sig ifrån örter när man är gravid.
    Men både jag och min sambo blir lite skumma på Onico då vi blir så in i bomben trötta av det.

• Lincon

Hmm... sen ska man ju vara medveten om att tobak inte bara innehåller nicotin. Det innehåller massor med andra (farligare) ämnen och du kanske bör försäkra dig innan om att dessa inte finns heller i nicotinfritt.

Jag röker själv (slutade när jag var gravid) men börjat röka lite nu igen. Har aldrig provat nicotinfria alternativ så jag vet tyvärr inte.

idacathrine skrev 2007-08-16 23:47:37 följande:
    Onico är inte farligt för barnet!Jag har snusat det under graviditeten.
    Det finns många som röker och snusar vanligt snus och cigaretter och får barn som är helt friska, så hur vet du att Onico är helt riskfritt av att bara ha studerat "ett fall"?
  • AnniPanni

Onico o Choice ska vara helt ok under en graviditet.

Jag använde båda (inte samtidigt docl ) i början av denna graviditet innan jag lyckade sluta helt utan problem. Jag tyckte choice fungerade bäst, onico mådde jag tyvärr illa av.
    Choice peppar är helt ok nr man väl vant sig vid den lite udda konsistensen.

• MmedM

Det tobaksfria snuset uppfanns av en gravid kvinna som försökte sluta snusa har jag för mig, så det borde verkligen inte vara någon fara. Är ju därför det är uppfunnet!

• IdaVi

En "varning" bara... Onico är så himla torra så man får ont under läppen Jag vet inte om Choice är torra också, men jag tänkte testa det ett tag. Slutade snusa den 1/5 så det har ju funkat ändå

• elsalorre

Om man i vanliga fall inte använder mini tycker jag att onico är bäst. Känns mest som riktigt snus. Och det borde ju vara lugnt att snusa dessa.

Svar på tråden Onico - Tobak och nikotinfritt snus