• TriBelle

    jag har en spindel under ett glas

    och den e enormt stor, hur i helvete ska jag få bort den !!!

    jag kommer ju garanterat att välta glasset när jag ska upp i morgon och göra välling. a då e monstret löst igen...

    egentligen så e jag inte ens rädd för spindlar. men denna
    e ENORM.

  • Svar på tråden jag har en spindel under ett glas
  • Fru Indosaurie

    ta ett papper under glaset, eller ta något hårt. En dvd.
    Dra glaset långsamt mot kanten av bordet och håll filmen tätt mot glaset. sen kastar du ut den!


    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • sedlighetsroteln

    Ta hårspray och lyft glaset och spruta fort innan den springer iväg.

  • Nellee

    Ha,ha,ha Vad äckligt! Kan du inte försöka få in något under, ex ett pappar och kasta ut den?

  • Kaldorei

    jag skulle nog låta den vara sådär, kanske kvävs under glaset?? annars skulle jag ta något. typ en tidning, lyfta på glaset å slåååå!!

  • speedy gonzales

    insektsspray? typ radar?
    hade en bamsing idag och han fick smaka på halva burken...
    tyvärr tycker jag de är så j-a otäcka så jag fixar inte ta i dom. o betalar han ingen hyra så är det chanslöst hos mig kan jag säga...

  • TriBelle

    hahaha asså jag skojjar inte. den e ENORM.

    min mamma e livrädd för spindlar så jag har hjälpt henne många gånger med dessa saker ni just nämnde.
    men denna e för stor. när jag skulle lägga glaset på så sprang det från ena sidan av rummet till andra, sjukt fort. jag hade bara tur som fick tag på den.

    hårspray kanske kan funka iaf..

    just nu så är den i min sons plastglas från ikea och på muggen så har jag ställt en jätte tung kruka hahaha. känns skit löjligt. haha

  • pajas01

    ja brukar ta papper under glaset sen kasta ut hela glaset genom fönstret..

    eller stå med dammsugaren i högsta hugg =))))

  • TriBelle

    speedy gonzales skrev 2007-08-17 00:50:29 följande:


    insektsspray? typ radar?hade en bamsing idag och han fick smaka på halva burken...tyvärr tycker jag de är så j-a otäcka så jag fixar inte ta i dom. o betalar han ingen hyra så är det chanslöst hos mig kan jag säga...
    hahaha, jo men vart får jag tag på insektsspray vid denna tiden?

    haha
  • speedy gonzales

    nej nej inte löjligt, jag håller med precis. tycker det är så hemskt. kan inte få ro i kroppen om en lyckas smita, jag får panik. idag efter min incident var jag tvungen att gå o duscha för det kliade över hela kroppen.
    *ryser*

  • TriBelle
    pajas01 skrev 2007-08-17 00:52:54 följande:
    ja brukar ta papper under glaset sen kasta ut hela glaset genom fönstret..eller stå med dammsugaren i högsta hugg =))))
    jag har en skit kass dammsugare s om jag suger upp denna kompis så kan han klättra i och ur den hela dagarna haha
Svar på tråden jag har en spindel under ett glas