Vilka sporter/hobby har era 5 åringar
Har själv en 5 åring som går på dans och ska börja kören till hösten.
Vad gör era femåringar??
Hur mycket tid tycker ni att man ska lägga ner på aktiviteter i veckan?
Har själv en 5 åring som går på dans och ska börja kören till hösten.
Vad gör era femåringar??
Hur mycket tid tycker ni att man ska lägga ner på aktiviteter i veckan?
Min son är ju inte fem ännu, men för mig känns det rätt främmande att ha mer än en aktivitet per vecka för ett sådant litet barn. Fri lek med kompisar och ett kvalitativt umgänge med föräldrarna skulle jag nog rekommendera. Självklart har alla barn olika behov och intressen, men man kan som förälder hitta på roliga och aktiva saker tillsammans med barnet under småbarnstiden som är minst lika värdefulla som annat mer "konstruerat".
Nu är pluttan inte mer än knappt 3,5 än, men hon har redan tre aktiviteter.
Hon dansar på tisdagar, hon spelar fiol på lördagar och hon simmar på söndagar. Simningen har hon haft ända sedan hon var 5 månader, dansen sedan hon var nästan 2 år och fiolen sedan i vintras.
Hon älskar sina aktiviteter! De är utvecklande för henne OCH för oss. Både fiolen och simningen är ju något vi gör tillsammans. När hon började på dansen var jag (liksom de övriga föräldrarna) med och dansade - nu får jag vänta utanför.
Hur många aktiviteter som passar är så olika för varje barn. Så länge det också finns tid för att vara uttråkad så är det ingen fara...
vår 6-åring (kille) har haft lite olika aktiviteter beroende på årstid och intresse. Gymnastik, drama/teater, simning, fotboll, ridning. 4-åringen hoppas vi får börja på gymnastik i höst och fotboll till våren.
Har en dotter som fyllde 4år nu i maj och hon börjar nu på hösten barn/shoxdans på lördagaR lekgympa på söndagar
Nu har dottern börjat på Friskis och Svettis knattegympa ocg hon tycker att det är jätte kul
Min 5-åring går på Friskis och Svettis en gång/vecka och tycker det är superkul!
Annar så går hon på förskola varje dag till 15.00 och behöver lunget hemma efter det.
Vår 5-åring och han s syster 7år och bror 9 år tränar kempo karate 2ggr i veckan och tycker det är jättekul.
Kolla gäran in vad det är på
www.kempo.nu
Alexander 5år har fotboll, gympa och simskola. Nu är det bara 2 ggr kvar på fotbollen nu när gympan har börjat. Då han kommer vara 15h på dagis i veckan när bebisen kommer känns det bra att ha lite aktiviter.
mitt gull som är 5år går på gympa,det har hon gått på i 4 terminer och tycker det är kul...//Lotta