• Anonym

Skulle ni sluta jobba om ni fick massa pengar?

Väljer att vara anonym då jag gissar att detta kan sticka i ögonen på en del.
    Det är så att jag ärvt en stor summa pengar. Behöver aldrig mer jobba om det skulle vara så, är 21 nu. Grejen är ju då att jag verkar bortskämd o bara haft tur o så.
    Funderar starkt på att öppna nån form av katt/hundhem, för sånna som är misskötta. Även skänka en stor summa pengar.

Men min fråga är, hur ser ni på människor som inte behöver jobba? O hur hade ni själva resonerat?

• Svar på tråden Skulle ni sluta jobba om ni fick massa pengar?
  • minasöner

Varför jobba när man inte behöver? Jag hade gjort lika som dig. Gjort en god gärning på nåt vis och sen bara gjort precis vad jag själv velat göra

(¯`°?.¸ ღ♥ William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • someday

jag hade nog jobbat lite.. vet att d inte är speciellt skoj att inte ha något att göra om dagarna, man känner sig så obetydlig, för man gör inget viktigt, så ja hade kanske jobbat 50% o levt loppan sen =0)

• Trubbsla
    Anonym skrev 2007-08-17 14:53:39 följande:
    Väljer att vara anonym då jag gissar att detta kan sticka i ögonen på en del. Det är så att jag ärvt en stor summa pengar. Behöver aldrig mer jobba om det skulle vara så, är 21 nu. Grejen är ju då att jag verkar bortskämd o bara haft tur o så. Funderar starkt på att öppna nån form av katt/hundhem, för sånna som är misskötta. Även skänka en stor summa pengar. Men min fråga är, hur ser ni på människor som inte behöver jobba? O hur hade ni själva resonerat?
    Säger bara Yo go girl!! (eller male kanske?)

Jag behöver inte vara anonym för jag står verkligen för när jag säger att jag lätt skulle sluta jobba om jag vann/ärvde mycket pengar. Möjligtvis att jag skulle jobba ett par nätter i månaden bara för att jag tycker det är intressant. Men inte en enda dag mer än så.
    Har också haft en dröm om att öppna ett djurhem, men gett upp drömmen pga att ekonomin för oss inte skulle hålla. Men skulle jag vinna/ärva mycket pengar skulle jag inte tveka en dag.

Så länge man inte lever (med flit) på andra så är det bara att tuta och köra :)
  • Anonym

Jag skulle definitivt sluta jobba. Sen skulle jag säkert jobba ideellt med samma saker som jag gör nu, på nåt ställe som inte skulle ha råd att anställa någon som mig. Men aldrig att jag skulle jobba heltid.
    Eller så hade jag pluggat! Rest jorden runt! Öppnat kattpensionat!

• vinylblomma

Jag skulle sluta jobbet jag har nu.
    Istället skulle jag öppna butiken jag alltid drömt om, så skönt att få ha eget och inte behöva vara rädd för om det ska gå runt eller inte. Jag skulle ju klara mig bra ändå.

• Rheannon

Nej, jag hade nog inte slutat jobba. Någonting vill jag ju fylla min vardag med.

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
  • alvaereva

jag skulle lätt bli hemmafru då
    Kanske ta emot ett par fosterbarn och spara alla pengar jag tjänar på dom på ett konto som dom får tillgång till när dom flyttar, så att dom får en bra start i vuxenlivet.
    fasen va gött! då skulle jag också slippa allt vad blanketter är hit och dit till FK och alla andra ställen man måste ha att göra med när man ska ha barn. Himmelriket!

• Pyretsmamma

Jag skulle göra som ts, ingen tvekan om det!!!

• speedy gonzales

Absolut, jag hade inte jobbat heltid i alla fall.
    Hade nog velat ha något för den social biten, utmaningen och så.
    Men startat nåt eget som man kan göra hemifrån eller nåt som inte kräver heltid av en.

• reboot

Var bor du? Kan inte vi bli bästisar? Kom igen nu
    sluta jobba bara för att man har råd med det, beror ju klart på vad det är för jobb man har. Tycker man om sitt jobb trivs med folket där så kan man ju fortsätta.
    Annars, varför jobba när man inte längre är beroende av lönen. Låt slappandet börja

Svar på tråden Skulle ni sluta jobba om ni fick massa pengar?