Hur stämplar man upp till heltid?
Hej..
Jag har varit arbetslös sedan juni och nu har jag fått ett jätteroligt jobb, men det är bara 75%! Jag har akassa, men hur går det till om jag vill stämpla upp till 100%? Mitt schema funkar så att jag jobbar fyra dagar och är ledig tre (fre-sön) plus att jag jobbar lite kortare på onsdagar. Hur funkar det rent praktiskt, någon som har erfarenhet? Jag har 280 ersättningsdagar kvar.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 20:28:40:
Jag bygger på min frågeställning här lite.. Det jobbet jag tagit är ett tidsbestämt vikariat och de kan inte erbjuda mig mer än 75%. OM det skulle vara så att jag får erbjudande om en heltidstjänst hos någon annan arbetsgivare, får man säga upp sig då? Som jag förstår så skriver jag ju på ett avtal (på måndag då) om att jobba till ett visst datum, men jag skulle ju såklart hellre ha en heltid. Är jag verkligen fast hos arbetsgivaren trots att drömjobbet, tillsvidareanställd och på heltid skulle dyka upp? Inte för att det är sådär jättetroligt, men det KAN ju hända...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 20:28:58:
Förmodligen står det "dock längst till och med 2007-12-21" i avtalet, det gjorde mitt förra tidsbegränsade avtal hos samma arbetsgivare (ett annat datum förstås, men samma formulering). Har det någon betydelse för en eventuell uppsägning? Arbetsgivaren vet att jag sökt andra jobb, som är heltid och tills vidare, men kan han hålla fast mig om jag får ett bättre erbjudande så jag tvingas tacka nej??