• Anonym

Kan man känna av befruktningen?

Kan man känna av befruktningen?
    Fick mensvärk bara någon dag efter ägglossningen nämligen. Kan det vara så?

• Svar på tråden Kan man känna av befruktningen?
  • Kajee

Jag inbillade mig att jag gjorde det i alla fall. Men det kanske bara var inbillning...

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Anonym

Jo, visst var det inbildning.

• Anonym

Men var du gravid sen?

• Kajee
    Anonym skrev 2007-08-17 19:19:24 följande:
    Men var du gravid sen?
    Ja det var jag.
    Det stämde alla tre gångerna...
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Anonym

okej =)
    Får väl hoppas på det bästa nu då:)

• Jesslan

jag har kännt båda gångerna

• jannike85

jag har faktiskt läst att man kan göra det, det är ju dock väldigt ovanligt men att man faktiskt KAN känna befruktningen!

• Anonym

Första gången var jag bara enormt trött och trodde inte heller att jag var gravid så jag vet inte om jag egentligen hade andra symptom också...

Andra gången kände jag mig, en vecka efter ÄL, gravid men slog bort tanken. Men visst kändes det som en aktivitet i livmodern! När inte mensen kom som väntat på fredagen och inte heller på lördagen började jag undra om det faktiskt kunde vara så i alla fall. På söndagen hade fortfarande ingen mens synts till och på morgonen ömmade mina bröst så jag knappt kunde komma när dem! Bad sambon köpa grav-test på väg hem från jobbet på måndagen men ringde upp honom och sa att han inte behövde slösa pengar på det - jag visste vad som var på gång!

• Anonym

hur har ni känt det som?

• Anonym

Om man med befruktning menar ögonblicket när ägg och spermie förenas, kan man självklart INTE känna av den! I ovanliga fall kan man däremot känna av när ägget flera dagar senare fäster i livmoderväggen. Då känns det som "stick". Vissa kan ju iofs ha känslan av att de "vet" att de blir gravida, redan vid samlaget, men då är det just bara en känsla, inget som har med fakta att göra.

• Anonym

hehe jo, det är väl ganska märkligt om man känner precis när spermien tränger igenom men...
    Det är ju lite lustigt att få mensvärk direkt efter ägglossningen ...Speciellt om man ALLTId får mensvärk endast när man väl fått mensen.

• Anonym

Japp, eftersom det ju saknas "connection" mellan ägget, nerver och hjärnan!

• Anonym

*skrattar* eller hur :D
    Nej, får hoppas att det är så bara..Annars är det på det igen :P

• Jesslan

det känns när ägget fäster kan säga xakt när det hände. det är faktiskt sant det är så jag har fattat att jag var gravid

• Anonym

Ja när ägget fäster ja. Men jag menade när ägget befruktas:)

• Jesslan

Ahhhh...du tänker så nä det har jag inte kännt och vet inte om det är tekniskt möjligt........jag fattade fel

• Anonym

Lycka till! Känslan av att se ett positivt gravtest är såå häftig!

• Anonym

Naw, tack så mycket:)

Svar på tråden Kan man känna av befruktningen?