• MissWhiskey

Hortons huvudvärk

Finns det nån härinne som har eller känner nån som lider av Hortons huvudvärk?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 07:36:19:
    uppdaterar lite:
    efter mycket huvudvärk hela helgen så började det gå åt ett bättre håll tyckte mamma i måndags och vi var även ute och gick och handlade igår. imorse har jag fått sms av pappa att de är på sjukhuset igen. ska höra av sig när de kommer hem så vet ej mer just nu men nu när hon är inne för tredje gången på en vecka så borde de väl undersöka bättre. dessvärre kan man ju få sitta ett bra tag på akuten så får se när de kommer hem.

själv så har jag lite värkar till och från och nu börjar oron över vart vi ska göra av sonen när förlossningen ska ske eller om jag behöver in tidigare pga nått.....makens HELA släkt är uppdelad på Härjedalen och USA så inte så lätt för dem att hjälpa.....får försöka komma på nått under dagen.....

• Svar på tråden Hortons huvudvärk
  • tstenius

Hej. Min mamma har Hortons

• mexisis

nej tack och lov inte, det är väl den där fruktansvärda huvudvärken som folk bokstavligt bankar huvet i väggen för att slippa känna?

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • MissWhiskey
    tstenius skrev 2007-08-17 19:29:01 följande:
    Hej. Min mamma har Hortons
    skulle du vilja svara på lite frågor då kanske? hur de kom fram till att hon har det, vilka symptom och så?

min mamma har sån olidlig huvudvärk så hon har legat sen i tisdags, varit på akuten osv, svullen på ena sidan men det görs INGET. när hon ringde sjukvårdsupplysningen sa sköterskan att hon skulle komma in för det kunde vara denna sjukdomen men ingen har yttrat ett ord när hon träffat läkaren. de har ej gjort tester eller nått. hon ska bara gå hem och ta några alvedon typ...två ggr har hon varit inne denna veckan....
  • MissWhiskey
    mexisis skrev 2007-08-17 19:30:15 följande:
    nej tack och lov inte, det är väl den där fruktansvärda huvudvärken som folk bokstavligt bankar huvet i väggen för att slippa känna?
    pratade med mamma nyss, vi vet dock ej om det är detta hon har men hon sa att hon har så ont att hon har ont i käkarna nu för hon har bitit ihop så.....inget hjälper
  • siamusen

Jag har Hortons. Ont som fan gör det men mitt sitter i ett tag, kommer plotsligt, försvinner plötsligt och kommer tillbaka samma tid nâsta dag.

• MissWhiskey
    siamusen skrev 2007-08-17 19:32:40 följande:
    Jag har Hortons. Ont som fan gör det men mitt sitter i ett tag, kommer plotsligt, försvinner plötsligt och kommer tillbaka samma tid nâsta dag.
    fy vad jobbigt....hade nog aldrig klarat det...räcker med vanlig huvudvärk ju hur kom de fram till din diagnos
  • mexisis
    MissWhiskey skrev 2007-08-17 19:32:23 följande:
    pratade med mamma nyss, vi vet dock ej om det är detta hon har men hon sa att hon har så ont att hon har ont i käkarna nu för hon har bitit ihop så.....inget hjälper
    usch va jobbigt, hoppas hon får hjälp snart och att det blir bra
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • siamusen

Jag gick till en neurolog och fick diagnos baserad pa ganska typiska symptom (tror jag).

För mig försvinner det i flera ar och sedan en dag sa kommer det tillbaka. Som skov kanske man skulle kunna kalla det.

Oftast har jag det nagra veckor och sedan försvinner det igen;

Jag har âven trigeminal neuralgia..det âr lite snarlikt..kanske är det hon har?

• MissWhiskey
    mexisis skrev 2007-08-17 19:35:20 följande:
    usch va jobbigt, hoppas hon får hjälp snart och att det blir bra
    tack vi håller tummarna här....och om det nu inte skulle vara just horton att hon får nån slags diagnos på vad det är
  • MissWhiskey
    siamusen skrev 2007-08-17 19:36:16 följande:
    Jag gick till en neurolog och fick diagnos baserad pa ganska typiska symptom (tror jag).För mig försvinner det i flera ar och sedan en dag sa kommer det tillbaka. Som skov kanske man skulle kunna kalla det. Oftast har jag det nagra veckor och sedan försvinner det igen;Jag har âven trigeminal neuralgia..det âr lite snarlikt..kanske är det hon har?
    ska hjälpa henne på måndag tänkte jag om det ej blir riktigt hemskt i helgen och försöka få nån läkare att verkligen lyssna.

lite lustigt för i vanliga fall är det hon som hjälper mig, gravid i v.32 och en son på drygt ett år men kanske kan gravidhormonerna och det hemska humöret hjälpa oss fram
Svar på tråden Hortons huvudvärk