• malla76

Priser i Cypern?

Hej vi ska till cypern på måndag och jag undrar lite vad allt kostar där nere?
    Vad är blilligare än sverige? Vad kostar maten ca? Vad kostar öl och vin och sprit? Vad kostar glass och läsk? Jag i största allmenhet vad kostar det att leva där nere?

• Svar på tråden Priser i Cypern?
  • Bakeapple

Klockor var väldigt billigt vet jag, ffa märkeskopior. I övrigt var det väl ungefär samma prisnivå som i Sverige, lite dyrare kanske. Var där förra året.

• Clever LG

Jag var på Cypern de två senaste veckorna i Juli. Jag tycker att priserna var som hemma. Dricka och glass är något billigare. Drinkar och öl är också något billigare.

• Odessa

Drinkarna kostar från ett pund upp till 2,5 ungefär. Öl kollade jag inte (dricker inte det själv). Finns många ställen med "Happy hour" där det är två drinkar till priset av en. Vår favvokrog hade erbjudandet "alla drinkar en pund". Perfekt!

Maten kan man lägga hur mycket som helst på, om man vill. Finns ju restauranger till tusen. En grilltallrik som var smockad med olika sorters grillat osv kostade lite över 6 pund. Fanns några ställen med "set menu", dvs förrätt- varmrätt och efterrätt för cirka 5 pund. På favvorestaurangen fick man även med en flarra rött eller vitt vin till maten. Vi åt på en kinakrog (hjärnsläpp! VARFÖR käka kinamat när man är på Cypern.. *skäms*) och det var _dyrt_! Inte fasiken visste vi att man betalar extra för riset till exempel. Bara att le och betala. *s*

Glass kostade nog ungefär lika mycket, kanske lite mindre. Sprit är _billigt_. Vi köpte upp gin till rummet och flaskan kostade mindre än vad utblandningen gick på sen. *s* Finns superroliga småflaskor med sprit från en pund. Köpte tex "Smack Daniels" eller liknande kopior, ouzo, olika bananlikörer osv.

Solkrämen kändes _dyr_, köp gärna med hemifrån. Läsken tänkte jag inte sååå mycket på på priset. Man drack ganska mycket vatten istället. Finns små praktiska flaskor (praktiskt men dyrt). Det går att köpa några sådana men ha en stor "dunk" på hotellrummet och fylla på. En 50cl vattenflaska kostade från 40 cent.

Svar på tråden Priser i Cypern?