• xxmeyaxx

Roliga citat av våra nära och kära.

Det finns många citat. Flera är mycket genomtänkta och kända.
    Andra har kommit ut bara från tomma intet och man har gråtit floder pga att de har varit så roliga. De sistnämnda brukar ofta komma från barn. (Tänk vad de kan, de små liven).
    Tänkte att vi kanske kunde dela med oss några citat som vi har fått höra.
    De kan vara från dina barn, din sambo, bästa vännen eller kanske från dig själv.

Berätta. Och låt oss andra få ha våra mungipor uppe vid öronen!

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Svar på tråden Roliga citat av våra nära och kära.
  • Nyfiken gul

Min far brukar säga så här:

"Lagt kort ligger stånkat".....  Föddes en gång ur ett kortspel när någon i familjen ville ångra en giv men det fick man ju inte..

Sedan dess har ordspråket blivit stadigt i familjen när man pratar om att man skulle ha velat ha något ogjort men inte får....

Lagt kort ligger stånkat - det är försent att ångra sig helt enkelt...

• Junipingla

Detta är säkert bara roligt för oss som känner rmin syster men när hon var i 12 års åldern frågade hon mamma "mamma... vad händer om man släpper ner ett kylskåp ifrån rymden??"

Viktblogg: 56kilo.se | Hus & Inredning: fullthus.se
  • xxmeyaxx

Jag kan börja med att dela med mig.

Min lillebror, som är 5 år, är helt underbar när det gäller att komma med sköna citat. 

-

Citat 1:
    Hampus: Blod, det har man i huvudet. Inte i ögonen.

Citat 2:
       Hampus sitter i badkaret. Jag sitter i närheten och håller ett vakande öga på honom.
    Hampus:
    Anna, vet du vad?
    Jag: Nä, vaddå?
    Hampus: Vi bor i ett vitt hus. Där kan man vara uppe och man kan vara nere... Eller äta mat.

-

Citat 3: 

En bil kör upp på våra föräldrars uppfart. Hampus tittar nyfiket. Känner inte igen dom som kommer för att hälsa på. Så han tittar på mig. 
    Hampus:
    Vem kommer nu?
    Jag: Pappas kompis.
    Hampus: Nähä. Det är ju en blå bil.

(tydligen kan pappa inte ha vänner med blå bilar)

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    Junipingla skrev 2007-08-17 20:23:09 följande:
    Detta är säkert bara roligt för oss som känner rmin syster men när hon var i 12 års åldern frågade hon mamma "mamma... vad händer om man släpper ner ett kylskåp ifrån rymden??"
    Haha, ne. Tyckte det var en bra filosofisk fråga.
  • Junipingla

förtydligande: detta använder vi varje gång hon frågar eller säger ng IQ-befriat.

Viktblogg: 56kilo.se | Hus & Inredning: fullthus.se
  • Ilonasmamma

från min sambo. Lite bakgrund först. Han är inte svensk har bott här i 11 år nu. Pratar bra svenska och man hör inte alls att han inte är född här.

Dock blir det lite fel ibland. Vi skulle åka på kryssning med några kompisar och dem skulle boka och ringde min sambo för att fråga om vi skulle ha smörgåsbord. Sambon tackar då nej.

"Vaddå nej, klart vi ska ha smörgåsbord det är ju hur bra mat som helst på kryssningsbåtarna" ryter jag då.

Sambon svarar "men du är ju allergisk mot smörgåsar"

för att jag är allergisk mot smörgås(gluten allergi)

Fick då förklara att hon menade buffé och inte smörgåsar. Oj vad sur han blev, han tycker inte om att säga fel,. Men oj vad jag skrattade. Sen fick jag snällt ringa kompisen och förklara att vi visst skulle ha mat på båten och att han missuppfattat henne, han vägrade ringa och erkänna sitt misstag.

• Nyfiken gul

En annan skön kommentar som också härleder från min far...

En av hans fd kollegor går under kategorin "lite enkel" (om ni förstår)... han var inte riktigt med på noterna när det gällde det senaste snacket helt enkelt o satt oftast i sin egen lilla värld.

En dag sitter pappa o ett gäng kollegor o äter lunch i deras personalrum o denna kollega sitter lite vid sidan om o deltar inte i konversationerna utan sitter bara tyst o äter och filosoferar..

Plötsligt tystnar pratet och kollegan utbrister spontant högt: "man skulle ha en båt"....

då har han suttit o drömt om att få äga en båt o komma ut o segla lite...

Det uttrycket tog pappa med sig hem o används oftast i diskussioner som inte är så viktiga och som avbrott när en diskussion går över styr....

• Lychee
    Sambons pappa är inte ursprungligen svensk, har dock bott här ett par år. Jobbar i tyskland och har sina släktingar kvar i Israel vilket resulterar i lite svenska/tyska/arabiska/engelska blandat. Vi sitter några stycken och pratar varav en är inflyttad till Sverige från england. Pratar jobb.

Sambons pappa: so.. are you in the facket?

Hjälp vad vi skrattade!

Min sambo är väldigt förtjust i dokumentärer. Pratade om min familj.

Sambon: Jag tycker om din pappa. Han är lite som Discovery channel..

Vilket jag då tog som en jättekomplimang till min pappa!
    Mina äventyr som nybliven mamma - theycallmeamilf.blogg.se
  • BHJE

Min son då 5år gammal hade ont i höften och skulle på röntgen..när vi var där frågade han röntgensköterskan om dom inte kunde röntga hans huvud också för han hade aldrig sett en döskalle förr

• CountryGirl 72

När min son var 5 år sa han på dagis :
    Där fick jag dig din jäkel.!Fröknarna va så fulla i skratt. DÅ hade sonen sutti och jagat en bit potais i en soppskål.

Min dotter har oxå ett kul citat...
    När det regnar är det änglarna som tvättar sina fönster! Detta sa hon när hon var 6 år.

• Lychee
    CountryGirl 72 skrev 2007-08-17 21:10:29 följande:
    När min son var 5 år sa han på dagis : Där fick jag dig din jäkel.!Fröknarna va så fulla i skratt. DÅ hade sonen sutti och jagat en bit potais i en soppskål.Min dotter har oxå ett kul citat...När det regnar är det änglarna som tvättar sina fönster! Detta sa hon när hon var 6 år.
    hehe

Vad fint sagt av din dotter!
    Mina äventyr som nybliven mamma - theycallmeamilf.blogg.se
  • TyskMamma

När min lillasyster var ungefär fyra utspelade sig följande dialog om mig som har en lätt CP-skada och min syster och min mamma hade pratat lite om vad det är och att det kan hända att man är förlamad pga det.

Syster: Linda, kan du gå?

Jag: Klart jag kan, det ser du ju.

Syster säger med bestämd ton ; Men HUR kan du det? Mamma säger att du är förlorad i ditt huvud och när man är förlorad och har en PC-skada som du har så KAN man faktiskt inte gå! Alls!

Guuud vad jag skrattade!!!

• Grisling

Mannen gick en datakurs en gång. I ett förvirrat ögonblick när det talats om brödtext ett tag frågade han om "brödfärgad text". Gyllenbruna bokstäver, eller?

Svar på tråden Roliga citat av våra nära och kära.