• Anonym (Kisspotta)

Kisset bara rinner ur mig!

Lite pinsamt egentligen. Men nu ber jag om hjälp.
    Det bara rinner ur mig och jag tror att jag kommer att bli knäpp snart!

Jag är gravid och väldigt ofta kissnödig. Börjar närma mig BF, kommer få mitt första barn nu i höst. Oktober för att vara exakt. Nu är jag förkyld också. Har varit det i drygt en vecka nu.

Hostar, nyser och har ont i halsen. Smärtan i strupen är jättejobbig och det är den som har varit jobbigast. Men nu ikväll har hostandet varit så jobbigt. Egentligen började det här för någon dag sedan, men kvällen har nog varit den värsta..

Så fort jag hostar, så rinner kisset! Kan fan inte hålla mig. Det praktiskt taget rinner ur mig. Ibland hinner jag till toaletten. Förstår inte heller hur mycket kiss jag har i mig. Springer och kissar ur mig flera liter var femte minut, känns det som.

Har bland annat suttit med en handduk under mig istället för vanliga byxor.
    Det här går fan inte längre. Någon som har ett tips om vad jag kan göra?

• Svar på tråden Kisset bara rinner ur mig!
  • jenny76

Gå till doktorn så du får behandling för ditt halsont. Det ÄR svårt att hålla tätt när man är gravid när man är förkyld. Jag var det med, med precis samma symtom. Jobbigt är det när man sitter i soffan och får använda plastad frotte.

• Anonym (ssk)

Är du säker på att det inte är vattnet som gått?

• Anonym (Kisspotta)
    jenny - Jag har varit till läkaren, men han ansåg att min förkylning inte var illa nog.
    Dessutom sa han att det inte direkt fanns någon bra penicillin för oss gravida.

Anonym (ssk) - Nja, första graviditeten är det visserligen. Men jag tror inte att det är mitt vatten som gått. Börjar närma mig 33:e graviditetsveckan.
  • jenny76

Det finns det visst. Kommer inte ihåg vad jag åt men vet att det finns. Det finns någon typ av bredspektra iaf.  Pratat med mvc då?

• Anonym (Kisspotta)

Jag har inte pratat med MVC om själva "svårt att hålla tätt". Men angående förkylningen och de har bara sagt att jag ska vila så mycket som möjligt, då graviditeten behöver mycket vila.

• Anonym (ssk)

Ok! Slemmhinnorna svullnar ju lätt vid graviditet, även vid urinrörs mynningen, samt att barnet trycker på urinblåsan. Det kanske inte är så mycket att göra, men du kanske skulle kolla upp så du inte har någon urinvägsinfektion, för säkerhets skull? Lycka till!

• Anonym (Kisspotta)
    Anonym (ssk) - Jag kanske borde göra det. Men brukar inte urinvägsinfektion göra rätt ont när man kissar osv? För det gör det inte för mig. Det bara rinner liksom. Försöker träna med lite knipövningar, men jag glömmer så lätt bort att göra dom. Generad
  • jenny76

Prata med dem om kisseriet. De är vana. De kankse har nått tips. Lycka till

• Nyfiken gul
    Anonym (Kisspotta) skrev 2007-08-17 22:45:04 följande:
    Anonym (ssk) - Jag kanske borde göra det. Men brukar inte urinvägsinfektion göra rätt ont när man kissar osv? För det gör det inte för mig. Det bara rinner liksom. Försöker träna med lite knipövningar, men jag glömmer så lätt bort att göra dom.
    Inte nödvändigtvis behöver man ha smärta...

Jag har kronisk UVI o det är bara vid extrema tillfällen det verkligen gör ont o svider - sen för det mesta märks det mest på att jag är kissnödig jätteofta o läcker urin då o då...
  • Anonym (Kisspotta)
    jenny - ska träffa dom på torsdag.
    Annars kanske jag ringer dom på måndagmorgon, om inte annat.

Nyfiken Gul - usch, det låter verkligen inte roligt.
Svar på tråden Kisset bara rinner ur mig!