• Tiniwinisen

Vanlig vattengympa som gravid??

Då jaghar problem med mitt bäcken så tror jag vattengympa skulle vara skonsam tränin gför mig.
    Men där jag bor finns det ingen speciell vattengympa för gravida...
    Så frågan är om man som gravid kan gå på vanlig vattengympa???

• Svar på tråden Vanlig vattengympa som gravid??
  • teljeufo

Jag har samma problem som du, ingen gravid vattengympa så jag går på vanlig.
    Ja eller vanlig ska jag väll inte säga för jag går med pansionärerna De är faktist ganska trevlig ändå...

I oktober blir vi 4 i familjen...
  • Tiniwinisen

Ja men då är det väl ett lugnare tempo kanske och det är väl det som själva gravid-vattengympan är antar jag???

• MAGU
    Tiniwinisen: Du kan ju alltid gå på vanlig men känna efetr vad ditt bäcken klarar av och gör det ont så tar du inte ut rörelserna lika mycket....
  • teljeufo

Du skriver att du har problem med ditt bäcken...
    Är det foglossning eller något annat?

Jag fick rekomendationen att inte simma "grodsim" nu när jag har foglossning men vattengympa ska vara jätte bra.

I oktober blir vi 4 i familjen...
  • marvor

Gick på vattengympa anpassat för gravida under min graviditet. Det är vissa rörselser man ska undvika när man är gravid, ex att ha benen i kors, skräddarställning, det på verkar bäckenet negativt.

• Funderingar

Jag ska börja på vattengymnastik av samma skäl nästa vecka igen. Jag får ett eget speciellt anpassat program, men går sedan i en grupp med en instruktör.

• Funderingar

En "vanlig" grupp alltså.

• Ällvira

Om du går på vanlig vattengympa kan du väl säga till ledaren att du har problem med ditt bäcken så kan väl han/hon säga vilka rörelser du inte ska göra.

Svar på tråden Vanlig vattengympa som gravid??