6 månaders som börjat sova dåligt och gråta på natten
Hej! Min 6 månaders har de senaste månaderna sovit relativt bra. Men de senaste fyra nätterna har varit kaos. Han har somnat i vanlig ordning vid 19-20 tiden och sedan har han vaknat ungefär varannan till varje timme. Han vill inte äta (jag har slutat nattamma men ammar en gång vid 05) och är trött, men det är som om något stör honom. Han ligger och gråter och väcker sig själv. Jag buffar, ibland somnar han om fort. Inatt vaknade han för andra gången 00.30 och somnade inte förrän 02-tiden. Sedan vaknade han igen vid 05, och hade också svårt att somna om. Jag märker att han är jättetrött så jag önskar att jag visste vad som stör honom.
Jag har några funderingar. Vi har flyttat och han har fått eget rum, så jag trodde det var det. Men å andra sidan sov han jättebra de 2 första nätterna i huset.
Jag har börjat ge honom puréer med kött i till lunch. Jag ville bara ge litegrann men han är så hungrig och äter lätt 1/2 liten burk. Kan det var köttet? Han är van vid mat, har ätit grönsakspuréer sedan ca 4 mån ålder.
Jag har även introducerat välling. Jag gav honom det en kväll och han älskade det, drack 250 ml. Då jag trodde det var vällingen som var problemet införde jag det istället på morgonen. Han får dock BARA 100 ml välling och resten gröt med katrinplommon för att vänja sig långsamt. Kan morgonmålet verkligen påverka natten??
Han har fått två små tänder längst ner men innan dem krånglade han inte mycket. Kan det vara fler tänder på G och att dessa gör ondare?
Eller kan det vara någon fas?
Någon med tips eller råd, allt mottages tacksamt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 09:33:28:
Ska tillägga att han inte tar napp och inte kan/vill ammas till sömns. Han tycker heller inte om att sova bredvid mig.