• Anonym (help pls)

uc förfrågningar

hej. är det någon som vet hur länge uc förfrågningar ligger kvar..min sambo har tydligen för många.det trista är att de har kommigt pga att jag gjorde lite kalkyler på nätet i våras och hade ingen aning om att de skulle sinka för oss såhär.han har inte ens nå lån.swedbank nekade oss lån pga det! vi har bra ekonomi.känns surt. så min fråga hur länge ligger de förfrågningarna kvar??? tack tack

• Svar på tråden uc förfrågningar
  • Anonym (been there)

Men om ni pratar med banken så kanske det löser sig ?
    De ser ju att ni inte har några lån, förklara för dom.
    Det blev så för oss en gång när vi skulle öppna ett konto hos bilfirma för att laga bilen, men efter att ha förklarat sålöste det sig.

LYCKA TILL

• cloudberry79

Är ganska säker på att de kollar hur många förfrågningar man har detta år, alternativt 12 månader tillbaka i tiden. Kan ni inte gå in på Swedbank och förklara läget?

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Anonym (:-))

Vi pratame med Nordea om detta igår. Vi hade inte för många men hon som jobbade på banken sade att banken vill titta lite extra OM ma har för många.

Man får ju kreditprövning vid varje lånelöfte, så om man går till många banker, kan det bli en hel del. men om man har en bra förklarning vad det är för krediter och varför man tog dem, hade banken inte några problem att förstå (sade rådgivaren på Nordea)

• Anonym (help pls)

tack för svar....finns det nån som vet hur länge de syns dessa förfrågningar???

• Anonym

förfrågningar syns för de senaste 12 månaderna

• Anonym

Nope, de syns i 36 månader!

• Anonym

anmärkningar i 36 månader o förfrågningar 12 mån..

• Anonym

Nej igen, förfrågningar syns i 36 månader!!!

Jag sitter med infobladet framför mig!

• förortsmamma

Det är bara gamla förlegade UC som tillämpar den metoden i branschen. Inget som väger tungt när en bedömning ska göras. jag har jobbat på olika kreditupplysn.företag sen -98

• Anonym (help pls)

???så vad gäller??

• Tigggger

Anonym (help pls) skrev 2007-08-19 21:08:54 följande:

???så vad gäller??
    36 mån är det som gäller!
  • snissi

Och det går inte på något som helst sett att få bort dessa innan 36 månader? Om man typ pratar med UC... Ex, en förfrågan man fått som står med hos UC på ett lån man aldrig fått.

En jag pratade med på Nordea sa:

Vi kan inte bevilja lån, för du har redan förfrågning på ett annat lån... (för hög summa) - så jag sa: Ja men, det lånet blev ju aldrig beviljat... Det var ju bara en förfrågning, som jag fick nej på.

Banktant: Ja, men det kan inte vi se här. Vi kan aldrig veta om förfrågningen sen blivit beviljad eller inte, därför kan vi inte ge dig lån här hos oss.

Weird?

• Anonym

Nej, de går INTE att få bort utan man får vackert vänta att ta ett nytt lån/nytt snack med banken i 36 månader...

• Tigggger

Nu vet jag inte vad lånet skulle va till för er.

Måste säga att det är inte helt omöjligt, sambon fick ett lån nu i somras på 400000. Han hade måååånga (över 30) förfrågningar på sig. Banken var nordea.

Jag har tagit upp ALLT som har med vår ekonomi att göra för banktjejen, alltså skrivit ut papper på både det ena och andra ;)

Exakta summor på lånen som skulle betalas av, exakta siffror på mina skulder (65000 kr hos olika inkassobolag, som jag genom ackordsförslag fick ner till 50000 kr), exakta siffror på månutg.
    Kort sagt vänt ut o in på vår ekonomit.

Visade att jag verkligen visste vad ett så här stort lån skulle göra för oss (bli av med alla "smålån" & krediter samt bli av med mina skulder). Och bnktjejen var riktigt imponerad av allt jag tagit fram samt att jag fått ner mina skulder med ca 15000 kr.

Vi fick det beviljat och sänkte vår månadskostnad med 3400 kr MEN...först skulle vi ha minskat månkostnaden med 2500 kr men iom att lånet gjordes om till ett förmånslån (kommer inte ihåg alla detaljer) så minskade det m ytterligare 900 kr.

De 2500 som blev först har vi satt på sparande (krav från banken).

Blev långt det här men som sagt, det behöver inte va kört. Beror lite på vad ni ska låna till. PM:a mig gärna om du vill.

Svar på tråden uc förfrågningar