• Ansapansa

Thailand+kläder i stora storlekar

vi ska åka till Thailand och jag undrar om man som väldigt tjock tjej kan hitta några kläder där nere. ??????

någon som vet+????

• Svar på tråden Thailand+kläder i stora storlekar
  • Monqan

Jag var där för inte så länge sedan men handlade inte så mkt kläder då men var även där runt 2000 o då var jag en Large o använde typ 34 el 36 här hemma! Men de är ju sjukt smala där nere, man kan ju alltid skräddarsy o förhoppningsvis har det förändrat sig.. :) Lycka till!

• Ansapansa

tack för hjälpen!!

oj vilken rusning det blev till min sida!!! vad folk är nyfikna!!!!!

• Felicia6

Jag är väldigt tjock och jag hittar inga kläder i thailand. Iaf inte runt phuket hållet.
    Däremot finns det många "herr-tshirts" i stora storlekar där.

• Ellah

Kläderna är pyttesmå där, en "vanlig" 38 är ju ansett som stort där, då tjejerna där verkligen är små. Ibland är det svårt att hitta ett plagg som sitter bra som 38:a, så stora kläder blir nog svårt. I och för sig hade de stora t-shirt och short men det är ju typ karlplagg, inget man vill ha kan jag tänka mig.

Blir att banta sig till en 36:a om jag ska shoppa där!

• Ansapansa

är det någon som vet vad det kostar att sy upp kläder till en tjockis?

Kan man sy upp allt? tre kvarts byxor, linne,? eller blir det dyrt??? vad kostar det ungefär att sy upp kläder??

• millisis

Hej, var i Phuket i maj i år, kläderna som är i dom "vanliga" stånden kan va rätt så små, men åker du till ett varuhus, tex Lotus, finns ett i Phuket town, där finns det en hel del större strl.Cool Ha en skön resa

• Mangomagen

Hej! Jag är oxå en knubbis har varit där 8ggr och bara lyckats handla kläder de första två resorna då jag var 38-40.
    Men det finns massa fina skor i varuhusen, att sy upp går alltid men kolla sömmarna så att de inte fuskar det hände mig en gång.
    Om du bara vill ha en tshirt så går herr tshirtarna och deras shorts,byxor upp i hur stora storlekar som helst på gatan orättvist.Vad du än shoppar glöm inte att pruta hårt. På varuhusen är det fasta priser och det finns tex märketbaby kläder jättebilligt :). Thaitjejerna är jättesmå försökte köpa en bh när jag var smal men det var ett skämt storlekarna är 60A-75B suck..
    Ha en underbar resa vi åker själva i september.

• lugnåsbo
    Ansapansa skrev 2007-08-18 14:11:34 följande:
    är det någon som vet vad det kostar att sy upp kläder till en tjockis?Kan man sy upp allt? tre kvarts byxor, linne,? eller blir det dyrt??? vad kostar det ungefär att sy upp kläder??
    jag sydde upp kläder när jag var i thailand för nåt år sen och jag är modell större, sydde upp två linnen och ett par byxor och en festklänning.
    kommer inte ihåg vad det kosta men klänningen kanske 500-700
    byxor 200 ?? men alltså det är väldigt ungefärligt då jag inte minns.

för två-tretusen fick vi iallafall mina grejer plus 4 skjortor till gubben och kostym med två par byxor.
    det mesta i siden.
Svar på tråden Thailand+kläder i stora storlekar