• hb 84

svinont i ryggen/lungorna efter sömn?

hej,någon mer än jag som bara får sova typ halva natten pga ryggen gör så ont så att man inte vet hur man ska ligga. Känns som att lungorna har tryckts ihop till två pannkakor.(gör ont att andas med)tur att Fl finns tillgängligt 24-7.Lite jobbigt bara när man ska upp & jobba.

• Svar på tråden svinont i ryggen/lungorna efter sömn?
  • Ananaspaj

Skööönt att höra fler! Jag känner på morgnarna som om jag blivit trampad på eller överkörd.....Undrar varför det är så? ( Är i v 33..32+4)

• knyzzel

Känner som ni, men jag är bara i vecka 17 nu?! Får ibland ont av att sitta lite ihopa sjunken också...

• almisen

Ush jag har oxå så ont på nätterna är i vecka 32, det känns som att jag stryps när jag ligger på rygg bl a . Och det är ju inte så att jag lätt kan glida över på mage då direkt. Ligger jag på sidan (vilket jag oftast är tvingad att göra, eftersom att det är obehagligt att strypas och bli andfådd på rygg) har jag svårt att hitta en bra ställning då jag har nattskenor för mitt karpraltynnelsyndrom.... Gött o vara gravid babes! (not)

• ejjje

Känner precis samma! Har vart riktigt skraj ett par gånger när jag vaknat! Knappt fått nån luft alls! "skönt" att nån mer känner så! Undrar vad det kan vara egentligen??

• hb 84

tack!vad underbart att inte vara ensam om det.
    ("ananaspaj")"överkörd" he he,precis! Så, nu är man vaken igen;) det är ju härligt.Är i v26 nu & har haft "detta" några veckor nu.När började erat tro?

• knyzzel

Ca 3 veckor sedan, ja ungefär samtidigt som magen började växa lite.

• Cedergren

skönt att de finns fler personer som känner samma sak. ligger jag på rygg känns de som jag har en basketboll i magen som trycker ner alla organ så jag kan bara ligga på sidan . men om man ligger på samma sida en längre tid så domnar ju höften av så de e en massa bökande me kuddar för att man ska ligga hyffsat bra . vaknar alltid vid 6 7 tiden o måste gå upp omöjligt sova . o då har man ändån varit uppe 5 gånger på toa . vill inte äns tänka hur de kommer bli när jag är längre gången ..

• almisen

Cedergren mina höfter domnar oxå, är det därför alltså!?

• knyzzel

Ja, mina höfter domnar och sen gör det ont att gå. Cedergren: hur långt är du gången?

Svar på tråden svinont i ryggen/lungorna efter sömn?