Steril av klamydia, går det att åtgärda?
Om man skulle fått klamydia utan att märka det, och det går så långt att man blivit steril, kan man åtgärda det på ngt sätt?
Om man skulle fått klamydia utan att märka det, och det går så långt att man blivit steril, kan man åtgärda det på ngt sätt?
nope....blir du steril av detta så är du steril sen :(.
Ok. Vad beror steriliteten på?
Steriliteten kommer sig av att man kan få inflammationer som kan förstöra äggledarna.
att bakterien av klamydian har gått upp i dina äggledare o "klibbat igen dom" (doms krumpnar typ), tror en läkare hade förklarat detta bättre än jag.
Frk Svår skrev 2007-08-18 16:05:12 följande:
Och det går inte att provrörsbefrukta eller liknande?
Jag är inte steril så vitt jag vet, har inte haft klamydia heller så vitt jag vet, men detta är en av mina nojor...
MAn kan få en inflammation utan att äggledarna förstörs också. Det ska gå bra med provrörsbefruktning i sådana fall, ja.
Om äggledarna förstörs alltså...
Ok, tack för svaren. Med tanke på min noja så kan det nog vara käckt att gå och undersöka sig. Men om klamydian läkt ut, kan man se det då?
Det vet jag faktiskt inte. Ta kontakt med din närmaste mottagning som passar dig: Ungdomsmottagning, vårdcentral eller Hud/STD-mottagning och fråga. Du kan också ringa den Smittskyddsenhet du har i närheten.
Ska nog göra det. Lika bra att ta sina nojor vid hornen
Gör det, det brukar kännas bättre efteråt