Det är klart man har privatliv även om man bor ihop/är gifta! Man har ett gemensamt liv, men man är ju inte varandras liv för det. Det är klart man måste få ha kvar sig själv!
Jag är en fruktansvärt nyfiken person, och jag kan säga att jag har läst hans SMS någon gång - men där står ändå inget intressant - fast aldrig utan att han fått veta det. Jag skulle aldrig tjuvläsa mail och sånt. Bara för att man vill ha ett privatliv betyder ju inte det att man har något att dölja.
Jag mailar med kompisar och så, och även om jag inte skriver något som inte älskling får veta, så är det ändå mellan mig och min kompis, och detsamma gäller ju på andra hållet. Jag har väl ingenting att göra med vad han pratar om andra med? Som att tjuvlyssna på hans telefonsamtal - och det skulle du väl inte göra? (Jaja, där hör du ju vad han säger om ni är i samma rum, men om han tar telefonen i ett annat rum, t ex).
Dessutom - tänk om han planerar någon överraskning eller liknande för dig någon gång, och så får du reda på det genom att läsa hans mal och mobil. Jag skulle iaf skämmas då.
Tillåter du samma sak? Är du helt ok med om han går omkring och smygläser dina privata konversationer? Kollar upp vilka du har ringt? Jag skulle känna mig väldigt kontrollerad, och det skulle kännas som att min älskling inte litade på mig.
Varför gör du det, egentligen? För det låter som en fråga om förtroende. Har du anledning att inte lita på honom, tror du att han hller på med något bakom din rygg?