• WhiteTrash

Datorn i vardagsrummet? Visa era lösningar!

Vi bor trångt och kommer inte undan det faktum att datorn måste stå i vardagsrummet. Hur ska vi få till det snyggt? Har ni bilder får ni mer än gärna visa hur ni löst det.

Vi vill helst inte gömma datorn i nått skåp som man hittar på ikea eftersom det blir en för stor möbel. Min sambo (2 meter lång) vill kunna sitta utan att stöta i benen i hyllor under bordsskivan. Hörndatabord går också bort.
  • Svar på tråden Datorn i vardagsrummet? Visa era lösningar!
  • sheeba

Titta i mitt galleri under vårt hem och på sidan 2. Nu har vi ett rätt stort vardagsrum men så har vi satt datorn iallafall.

• sheeba

Just det vi försökte hitta det minsta datorbordet vi kunde så det inte tar sås tor plats, vi är bägge 181 cm och sitter bra

• Nyfiken gul

har inga bilder men ett tips.. Köp konsoller o en lös skiva så har ni ett konsollbord/hylla att ställa datorn på o ni slipper trånga utrymmen under.. Då kan ni bygga konsollhyllan uppåt för förvaring av diverse saker.. o nej.. alla konsollhyllor är inte gjorda i masonit, det finns jättefina skivor att göra snygga hyllor av...

• WhiteTrash
    sheeba skrev 2007-08-18 18:45:02 följande:
    Just det vi försökte hitta det minsta datorbordet vi kunde så det inte tar sås tor plats, vi är bägge 181 cm och sitter bra
    Inte dumt! 
  • WhiteTrash
    Nyfiken gul skrev 2007-08-18 18:46:17 följande:
    har inga bilder men ett tips.. Köp konsoller o en lös skiva så har ni ett konsollbord/hylla att ställa datorn på o ni slipper trånga utrymmen under.. Då kan ni bygga konsollhyllan uppåt för förvaring av diverse saker.. o nej.. alla konsollhyllor är inte gjorda i masonit, det finns jättefina skivor att göra snygga hyllor av...
    Det var ju ingen dum idé.. vet inte om jag törs med så mycket hyllkonsoller dock... Vi bor i hyresrätt där det i vardagsrummet är relativt nytapetserat och vi har redan tillräckligt med hål i väggen. Vill helst inte behöva betala en tapetsering då vi flyttar...
  • sheeba

Datorskärmen får precis plats Sedan är det en utdragningskiva under för tangentbordet. Såklart få ju inte själva datorn plats under (för hög) men det gör inget den står bredvid. Tror att IKEA har rätt små bord så kolla där också.

• erika86

Min kusin (som också är nånstans i närheten av 2 m, med ett litet vardagsrum) har den perfekta lösningen. Tyvärr har jag ingen bild, men jag ska försöka förklara.

Han köpte ett billigt databord på jysk, den allra enklaste modellen av hörndatabord med jämnlånga sidor. Den byggde han ut på båda sidor genom att bara slå lite brädor så att det blir plats för hyllor m.m. Efter det klädde han utsidan med ett tyg som matchar soffa och köpte en snygg "träbräda" att sätta ovanpå det ursprungliga skrivbordet. Resultatet blir en "bardisk" som innehåller dator, hyllor och bra förvaring. Om man dessutom placerar den bra så göms allt på insidan och man ser bara det fina tyge och brädan.

Svar på tråden Datorn i vardagsrummet? Visa era lösningar!