Vad är finast? (om hustak)
Vad tycker du är snyggast helt enkelt?
Vad tycker du är snyggast helt enkelt?
Det beror ju på så mycket Vad för hus? Vad för röd färg? etc...
Om det t.ex. är ett rött putsat hus, så skulle jag nog tycka att ett svart plåttak kunde vara snyggt...
SVART!!! (notera utropstecknen )
Vi bytte ju från orange tak till svart på stora huset, lilla gästhuset ska i höst få ett svart tak och i sommar har vi målat det orange garagetaket svart.
Orange och rött är fult ihop. Yack!
Rött och rött kan verkligen skära sig men det kan inte rött och svart.
Bra Lola!
Alltså, riktigt riktigt gamla hus som har sådana där mörkorange tak som under åren blivit lite mossiga och mörka är ok.
Men jag tycker att det är så FULT med alla dessa nya knallorangetak på röda hus.
Svart tak och rött hus
Absolut det sistnämda.
Svart
Kika in på mitt hus så får du se hur det ser ut med svart tak på rött hus
Svart... Läckert glansigt svart tak som håller mossan borta!! Porösa gamla orangea tak är... inte snygga!!
Rödaktigt tak (typ tegel) och rött hus.
Svart tak till rött hus, ser ut som ett billigt nybygge och för övrigt så tycker jag inte det är snyggt med röda hus och svarta tak.
Däremot älskar jag svarta tak till hus som är gråa, vita osv.
Rött tak tycker jag, det åldras finast.
Svart tak!!!! absolut
Svart tak och rött hus !!
Ett äldre rött trähus målat med typ falu rödfärg kan bara ha rött tegeltak tycker jag. Alternativet är svart plåttak.
Betongpannor i olika färger är skitfult, i alla fall om vi pratar om gamla hus.
Fast det beror på hur gammalt huset är. Jag har ett rött sekeskifteshus och skulle aldrig drömma om att sabotera den gamla känslan genom att lägga på annat än rött taktegel.
vi har rött å rött :D
Helt klart traditionellt rött tegeltak om det är ett äldre falurött hus. Helst ska det ha mossa och olikfärgade pannor åxå!
Högblanka tegeltak är bland det värsta jag vet. Varför inte lika gärna ha ett plåttak?
2. Svart tak och rött hus
svart tak och rött hus och svarta knutar som sommarstugan =)