• Lola Jämtland

Vad är finast? (om hustak)

Vad tycker du är snyggast helt enkelt?

//Blir det nånsin våran tur.....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad är finast? (om hustak)
  • Sencha

Det beror ju på så mycket Vad för hus? Vad för röd färg? etc...

Om det t.ex. är ett rött putsat hus, så skulle jag nog tycka att ett svart plåttak kunde vara snyggt...

• Lola Jämtland
    Sencha skrev 2007-08-18 19:07:27 följande:
    Det beror ju på så mycket Vad för hus? Vad för röd färg? etc...Om det t.ex. är ett rött putsat hus, så skulle jag nog tycka att ett svart plåttak kunde vara snyggt...
    Vi kan ju ta ett äldre trähus, målat i falu rödfärg som exempel. 
  • AnneSophie

SVART!!! (notera utropstecknen )

Vi bytte ju från orange tak till svart på stora huset, lilla gästhuset ska i höst få ett svart tak och i sommar har vi målat det orange garagetaket svart.

Orange och rött är fult ihop. Yack!

Gorgeous trouble with two teapots
  • Lola Jämtland
    AnneSophie skrev 2007-08-18 19:09:35 följande:
    SVART!!! (notera utropstecknen )Vi bytte ju från orange tak till svart på stora huset, lilla gästhuset ska i höst få ett svart tak och i sommar har vi målat det orange garagetaket svart.Orange och rött är fult ihop. Yack!
    Jag har alltid tyckt att rödaktigt tak passar på röda hus men näe...nu har jag ändrat mig!
  • Care69

Rött och rött kan verkligen skära sig men det kan inte rött och svart.

• AnneSophie
    Lola Jämtland skrev 2007-08-18 19:11:16 följande:
    Jag har alltid tyckt att rödaktigt tak passar på röda hus men näe...nu har jag ändrat mig!

Bra Lola!

Alltså, riktigt riktigt gamla hus som har sådana där mörkorange tak som under åren blivit lite mossiga och mörka är ok.

Men jag tycker att det är så FULT med alla dessa nya knallorangetak på röda hus.

Gorgeous trouble with two teapots
  • CeeJay

Svart

Kika in på mitt hus så får du se hur det ser ut med svart tak på rött hus

• högbergarna

Svart... Läckert glansigt svart tak som håller mossan borta!! Porösa gamla orangea tak är... inte snygga!!

• Jessica24

Rödaktigt tak (typ tegel) och rött hus.

Svart tak till rött hus, ser ut som ett billigt nybygge och för övrigt så tycker jag inte det är snyggt med röda hus och svarta tak.
    Däremot älskar jag svarta tak till hus som är gråa, vita osv.

• Kålrot

Rött tak tycker jag, det åldras finast.

• glasbubblan

Ett äldre rött trähus målat med typ falu rödfärg kan bara ha rött tegeltak tycker jag. Alternativet är svart plåttak.

Betongpannor i olika färger är skitfult, i alla fall om vi pratar om gamla hus.

• glasbubblan

Fast det beror på hur gammalt huset är. Jag har ett rött sekeskifteshus och skulle aldrig drömma om att sabotera den gamla känslan genom att lägga på annat än rött taktegel.

• atelli

Helt klart traditionellt rött tegeltak om det är ett äldre falurött hus. Helst ska det ha mossa och olikfärgade pannor åxå!

Högblanka tegeltak är bland det värsta jag vet. Varför inte lika gärna ha ett plåttak?

Svar på tråden Vad är finast? (om hustak)