• Anonym (TS)

Jag älskar honom så det gör ont! ska jag kontakta honom???

Ska försöka få det kortfattat.men det blev visst ganska långt, hoppas ni orkar läsa. Jag har ett ex som alltid har varit min största kärlek i mitt liv, jag älskar honom så det gör ont fortfarande, vi gjorde slut för ca 3 år sedan. varav både han och jag träffade en nya kort därefter. jag blev gravid med min nya och vi har nu en liten dotter tillsammans som jag älskar så oerhört mycket. Jag har aldrig lyckats släppa min fd, tänker på honom varje dag och hur mitt liv skulle vara med honom. Vi har även setts 1 gång och pratats vid några gånger och mitt hjärta pickar lika fort varje gång jag hör hans namn. Ialf. vi såg över en fika i vintras när han blivit singel eller de hade ett uppehåll från varnadra (jag vet inte) det hände inget alls mellan oss utan vi hade det jätte trevligt (min lilla dotter var ju med då under fikat) dagen efter fikat skickade han mejl att han tyckte det var så roligt att ses igen osv..och jag besvarade mejlet såklart. Efter det är det bara helt tyst från hans sida. inte hört ett ord!!! Vad hände, blev han tilsammans med sin flickvän igen (jag är 99% säker på det) men han som verkade vara så glad att vi fått upp kontakten. det enda jag vill är att han ska få veta hur mycket jag älskar honom att han är min enda kärlek i mitt liv. ska jag mejla honom och bara fråga hur han mår?? Ibland tänker jag att man lever ju bara 1 gång varför inte bara satsa, strutsamma om han har sin flickvän där som sitter o läser mejlen jag skriver. JAG VILL HA HONOM! skulle göra allt för att det ska bli vi igen. låter jag som nån sjuk j*vla stalker eller nått nu? förstår ni hur jag menar..alså varför ska jag sitta och tänka på honom hela livet tills jag dör och aldrig "våga försöka ta kontakt" tänker jag fel? Till saken hör att jag är gift, blev tvingad in i äktensakpet kan man nästan säga..hans föräldrar fick panik när de hörde om att jag var gravid och riggade upp världens dunder bröllop som jag inte alls ville. vågade inte säga emot dem.jag/vi kommer ifrån en annan kultur, och de ville inte bli smutskastade av sina vänner och släkt. Ibland tänker jag att jag måste sluta tänka på mitt ex och bara försöka börja älska min man för barnets skull, men det går bara inte..har försökt i 2 år nu. såklart att jag tycker om honom men det är inte mer än så.. ska jag behöva vara olyckligt kär i hela mitt liv? Vet inte vad jag ska göra SNÄLLA hjälp mig!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 19:27:59:
    kanske blev lite jobbigt att läsa, utan mellarum mellan raderna. men jag hoppas ni förstår.

• Svar på tråden Jag älskar honom så det gör ont! ska jag kontakta honom???
  • Brianna

Maila, vad har du att förlora på det? Hade jag gjort

• Anonym (TS)
    Brianna skrev 2007-08-18 19:28:42 följande:
    Maila, vad har du att förlora på det? Hade jag gjort
    Precis!
    men tänk om hans flickvän får syn på mailet och undrar vad 17 jag håller på med som är gift och allt. och kanske t o m berättar det för min man, det bryter helvet lös.
  • Anonym (Malin)

Maila honom, du måste lyssna till fitt hjärta tjejen. Inte går det att börja älska din man för att det "är bäst" så...Våga gör det som känns i hjärtat så skall du se att allt ordnar sig. OM ditt ex inte alls känner samma för dig så kan du gå på efter att ha fått veta det, det gör säkerligen ont i sådana fall men då VETdu iallafall och kan gå vidare därefter. OM han känner som du så är det ju helt super, då måste du bara lyssna till ditt inre och göra vad som krävs för att du skall bli lycklig.

Ta hand om dig och våga stå på dig och gör vad du behöver för att bli lycklig. Lycka till!

• Anonym (TS)
    Anonym (Malin) skrev 2007-08-18 19:34:43 följande:
    Maila honom, du måste lyssna till fitt hjärta tjejen. Inte går det att börja älska din man för att det "är bäst" så...Våga gör det som känns i hjärtat så skall du se att allt ordnar sig. OM ditt ex inte alls känner samma för dig så kan du gå på efter att ha fått veta det, det gör säkerligen ont i sådana fall men då VETdu iallafall och kan gå vidare därefter. OM han känner som du så är det ju helt super, då måste du bara lyssna till ditt inre och göra vad som krävs för att du skall bli lycklig.Ta hand om dig och våga stå på dig och gör vad du behöver för att bli lycklig. Lycka till!
    ja det e precis så jag tänker!

vet inte om jag vågar bara..
  • Anonym (TS)

peppa mig nu FL:are...

• Anonym (..)

Kunde ha vart jag som skrev nästan...

• Anonym (TS)
    Anonym (..) skrev 2007-08-18 19:47:05 följande:
    Kunde ha vart jag som skrev nästan...
    ja usch och fy,vad ska man göra?
  • Kanelflicka

Jag skulle inte skriva. Han gjorde sitt val och blev ihop med sin flickvän. Det borde respekteras

• Anonym (..)

ja du... i mit fal blir de nog inget alls....

Jag är lycklig med min nuvarande sambo som oxå är pappa till våran underbara dotter,jag älskar honom och vill ha kvar familjen...meeen ja kan inte glömma ändå... och hjärtat slår hårt och ja blir skakis och svettas när ja träffar mitt ex som nyss blivit singel... vi träffade nya båda två ganska snart efteråt....

Jag har bra kontakt med han son fortfarande...

Men de e sjukt jobbigt... o ja funderar varje dag på hur ett liv med honom skulle kunna bli

Svar på tråden Jag älskar honom så det gör ont! ska jag kontakta honom???