• smyg

Vad händer på tillträdesdatumet?

Vad händer på tillträdesdatumet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-18 20:10:41:
    Jag menar husköp. Ska man träffas på banken och överlämna sina miljoner ?

• Svar på tråden Vad händer på tillträdesdatumet?
  • Silverkatten06

Vad pratar du om? Husköp, eller?

• dragonskin

Tillträdesdatumet är det datum du tidigast får flytta in på i det nya huset/lägenheten.

♥ ... Två hjärtan som slår i v 15 ... ♥
  • Bakeapple

Ni träffas tillsammans med säljaren och mäklaren på banken, lämnar pengar, skriver på papper och får nycklarna!! Grattis till ert nya hem!

• smyg

Jag menar husköp. Ska man träffas på banken och överlämna sina miljoner ?

Vi fick lov att kunna flytta in lite tidigare. Jag antar att vi kommer att få nycklarna då.

• Tjoflöjt

Japp, då kommer man med sina miljoner! :)

Ett varningens finger dock för att flytta in före tillträdesdatum. Om det skulle hända något med huset innan tillträdesdatumet, kan det bli en jäkla soppa vem som har ansvaret. Formellt har säljaren ansvaret till tillträdesdagen, men om ni redan bor där...

• smyg

Borde man byta lås till huset?

nu är det kanske OT här

• Venusmannen

Jag lyfter också ett varningens finger för att flytta in före tillträdesdatumet. Flytta hellre tillträdesdatumet då.

För oss var det självklart att byta lås i huset. Vem vet hur många nycklar som kan ha funnits på drift..?

• smyg

Oj då! Grejen är att vi har redan sagt upp lägenheten. Vi måste flytta tidigare annars är vi hemlösa

Tack för tipset. Det finns bara ett ytterdörr, det borde inte vara så dyrt, vad?

• Venusmannen

Är själv låskistorna okej, så är det oftast bara att byta själva låscylindern. Är det bara en dörr, så kostar en lös låscylinder ex. 259 kr hos Clas Ohlson: www.clasohlson.se/Product/Category.aspx

Finns det altan/balkong/garagedörrar, så passa på att se över dessa också (uppdatera till moderna lås).

Svar på tråden Vad händer på tillträdesdatumet?