• Mayda

hur gör ni på stan?

Jag undrar hur ni gör med maten ni som ger burkmat?
    jag har nämligen 15 mil till stan så jag kan som inte gå in hos någon och värma den för jag känner ingen i stan... hur gör ni när ni är ute på stan en hel dag? min lille Willhelm är snart 10 månader.

• Svar på tråden hur gör ni på stan?
  • FruMansour

På många restauranger eller i ställen som säljer snabbmat så tror jag inte att det är nått problem att få låna micron lite snabbt... (Dumt att testa under lunchruschen kanske :) )

• Nyfiken gul

man går in på ett kafe eller resturang o värmer maten...

McDonalds tex har oftast micro ute i själva resturangdelen som man kan låna gratis...

Sen äter många barn sin burkmat kall/byxvarm...  fruktpureer tex går ju utmärkt att använda som mellanmål o funkar på stan ett par timmar med lite kex eller liknande... (beroende på barnets ålder)

• Jumsan83

på många fika ställen brukar det finnas en mikro som man kan få låna för att värma maten i finns det ingen synlig fråga det brukar oftast inte vara så stora bekymmer när det gäller mat till barn en del kan vara kräsna och vill att man ska handla nått..

• G P

Precis, restauranger och cafeér brukar ha micro man kan låna. En del restauranger säljer även barnmatsburkar.

• Maja10

Jag brukar värma maten och sätta den i en termos. Jag använde inte en speciell mat termos utan en helt vanligt lite mindre. Det funkar jättebra. Gör man mmaten riktigt varm så är den lagom när man ska ha den, flera timmar senare. Och eftersom barnmat är lös i koncistensen så är det inget problem att få ut den ur termosen.

Annars har de flesta fik, sanbbmatställen mikro för att värma mat. Man kan ju alltid köpa en kopp kaffe så får man tillgång till stället

• Mayda

okey, ja för de var ju lättare när han åt flaska, då hade jag ju med mej termosen med varmt vatten. okey ska se hur vänliga dom är i Luleå imogron. :o)

• Enjoy life

På alla kommunhus finns både toaletter och oftast cafeteria för allmänheten. Bara att stövla in!

• Daimis

När vi reser långt så går vi bara in på en mack el liknande o frågar om vi får låna micro. Det borde funka i stan oxå... annars nu då hon är 10½ mån äter hon ju det mesta vi äter oxå... plus kex o bananer mm

• Bibbas mamma

Mat-termos, bara att stoppa ner burken!

• Bettan72

Mayda - lite sent, men till en annan gång; på Mat & Prat uppe i Shopping i Luleå har de en egen barnavdelning där det finns barnstolar, micro, skötrum mm.

• Cornflakegirl

Det går faktiskt i nödfall (det ta några minuter extra) att värma barnmat på burk under vattenkranen på tex. en toalett, det har vi gjort i hytten på finlandsfärjan! :)

• Mayda
    Bettan72 skrev 2007-08-19 15:19:46 följande:
    Mayda - lite sent, men till en annan gång; på Mat & Prat uppe i Shopping i Luleå har de en egen barnavdelning där det finns barnstolar, micro, skötrum mm.
    okey, fast vi var bara på strheden och storhandlade... men jag ska lägga de på minnet, kommer väl att åka in till stan nån gång oxå :o)
Svar på tråden hur gör ni på stan?