• en grönsak

Hur gör man när man vill ringa till finsk mobil från svensk hemtelefon?

Ja,det är min fråga, ska man slå nåt innan? förutom landsnummret då.

• Svar på tråden Hur gör man när man vill ringa till finsk mobil från svensk hemtelefon?
  • Helena Gordon

Det ska väl bara vara att slå lands nr först!?

• en grönsak

som är +35 men + finns inte på telefonen,går dte iaf? Jag försökte ringa men dt funka inte,bara dog.

• Vem där

Du slår 0035 och tar bort första nollan i riktnumret.

• en grönsak

Gaahhh jag förstår inte, vad ska jag slå först? Jag ringer alltså från hemtelefon till en mobil.

• Vem där

Om din vän har mobilnummer 079-123456 tex. så slår du

0035879123456

• Peippo
    Vem där skrev 2007-08-18 22:20:18 följande:
    Bubbelbebis , du har rätt att det skall vara 358 men man måste slå 00358 eller +358 för att komma ut. www.eniro.se/landsnummer/
    Exakt och ta bort första nollan från mobilnumret.
    Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Sofiech78

Eftersom jag är en fd kundtjänstarbetare måste jag ju bara hjälpa till!
    Alltså 00358 (0) resten av numret!

För bättre förklaring så hittade jag detta i TFN-katalogen:
    00 är utlandsprefixet när du ringer från Sverige. 358 är landsnumret till Finland. Ett landsnummer kan högst ha tre siffror (som i dett fallet 358. OBS! Till de flesta länder ska du hoppa över första siffran i riktnumret om den är 0,8 eller 9.

Lycka till!

• Sofiech78

Vill du läsa själv och du har tillgång till en vanlig enirokatalig, så finns det på de lila sidorna, under teletjänster/Internatinella samtal till och från Sverige (sid 9 i min katalog)

• en grönsak

Tack för hjälpen gott folk. Jag fick det att funka;)

• Vem där

Vad bra. Jag brukar Skypa när jag ringer till Finland, billigt och bra om båda sitter vid en dator.

• längtareftersyskon

såg att du fick det att funka. SOm gammal telefonist på utlandsupplysninen kan jag inte låta bli att inflika, du skrev att du inte hittade + på telefonen. Om du håller inne 0 extra länge så kommer det fram ett +. Men det är samma funktion som när du slår 00.

Detta kan vara bra när man ringer från ett annat land. Det är inte alltid man har utlandsprefix 00, vissa har tex 011 (usa, canada) osv.

Svar på tråden Hur gör man när man vill ringa till finsk mobil från svensk hemtelefon?