adrenalinspruta på flyg
någon som vet reglerna för att ta med sig en adrenalin spruta på flyget? Behöver jag ett intyg från läkaren?
någon som vet reglerna för att ta med sig en adrenalin spruta på flyget? Behöver jag ett intyg från läkaren?
Det stämmer inte. Jag har reumatism och sprutor med mig vart jag än reser. Likaså är jag nötallergiker och har alltid en EpiPen ( adrelalinspruta ) det enda som behövs är att de ligger i orginalförpackningen, då ska det inte vara några problem!
Tror det beror lite på vilket land eller vilka länder man flygger mellan.
men särast och koll upp med flygbolaget eller gå in på dessa hemsida. Allternativt kolla med resebyrån
Åker du inom europa d.v.s schengen är det ENDAST narkotikapreparat som behövs intyg på. De ska ligga i orginalförpackningen. Jag talade både med min läkare och på apoteket. Hade med mig min epipen och andra mediciner utan problem.
Flygbolagen är väldigt dåligt upplysta vad gällande regler för mediciner på flyg. Känner du ändå behov så tala med apoteket.
egentligen har väl inte flygbolagen något inflytande. Det är ju i kontrollen på flygplatsen som dom kollar och där står ju inte flygbolagen.?
Flyger till london och till australien och mellanlandning i dubai.
Kanske bäst att pallra sig iväg till läkaren och få ett intyg om att ifall man skulle bli stoppad. Skulle inte överleva en allergichock på flyget.
Tack för hjälpen.
Jag är jordnötsallergiker och måste ha med mig en arsenal av mediciner på flyget. När jag beställer mina biljetter ber jag alltid att de ska skriva in att de inte servera jordnötter och det har funkat världen över.
Om du ska resa till den regionen av världen hade jag också bett att få ett läkarintyg. Lika bra att vara på den säkra sidan.
Ha det så kul, du kommer att älska Australien!