• mamma2002

Gran Canaria i december! KLäder/väder?

Någon liten själ som varit iväg i december månad på Grancanaria/Bahia Feliz som kan tipsa mig lite om vädere och vind!

Kan man bada dagtid i polen och vad behöver jag ha med för "tjockhet" på kläderna?

Manb är ju helt lost när det gäller semester i december!

Har någon erfarenhet om julafton och hur det brukar te sig ?

Tacksam för alla svar! Tack p¨å förhand ni är bäst!
    =KRAM= på er / linduz!

• Svar på tråden Gran Canaria i december! KLäder/väder?
  • hotten

klart man kan bada i poolen, om man gillar kallvatten... (vet att det står i katalogen att den är uppvärmd men det är inte många grader om nått), vår familj avstod mestadels att bada för det var så kallt, dock var vi i poolen 2-3 ggr på 2 veckor.
    Är det riktigt fint väder många dar/veckor i sträck så värms väll poolen oxå något, men i december/vinter är vädret ostadigt å snabbt växlande på Canaris å Bahia tillhör ju inte riktigt de soligaste ställerna på GC heller, blåsigt ofta osv..

Packa med vindjacka/fleese jacka/kofta till kvällarna, varma strumpor (framför allt till barnen då stengolven är kalla)
    så mycket mer brukar man inte behöva det är ju som svensk sommar.

har aldrig vart på gc under julen dessutom firas julen där den 25, men antar att svenska kyrkan i san augustin ordnar nått?
    sen brukar det väll finnas julbuffe å dyl på hotellen

• ButterBall

Fråga Kall öl har för mig att hon var där i fjol.

• skrutthumlan2

min erfarenhet är att vädret kan vara lite hursom helst i december, så packa både ngt varmare o sommarkläder!

• Kall öl

Kolla på Sällskapsresan
    Jag var på GC i april så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
    Men det är helt underbart!!

ButterBall skrev 2007-08-19 12:24:34 följande:
    Fråga Kall öl har för mig att hon var där i fjol.
    Don't treat me like a kid.
  • hotten

tänkte bara tillägga att vi brukar vara på canaris 2-5 veckor varje vinter..

• mamma2002
    tacksam för alla svar!

=KRAM= på er! / Linda
Svar på tråden Gran Canaria i december! KLäder/väder?