• Vanillie

framkalla sina digitala scrapbooksbilder..?

När man har gjort om en bild i photoshop som man vill framkalla storlek 20*30, måste man spara bilden i det formatet då?

Eller måste man från början ha skapat bilden i det formatet man vill ha så att inte bilderna blir utdragna på nått hål

Gud, det här är en djundel! Hur gör ni andra som framkallar era digitala scrapbookbilder? Utan att ramarna som man satt på fotorna beskärs o försvinner..

Någon som kan hjälpa? Tack!

• Svar på tråden framkalla sina digitala scrapbooksbilder..?
  • R Franklin

Ändrar du proportionen på bilden i efterhand blir den så klart förvrängd om du inte istället beskär den till önskad storlek

• Vanillie

jo, det klart! om min bild e större än vad jag vill ha den, beskärs den då när jag framkallar? eller förminskas den?

• Vanillie

kan man få ett foto framkallat i precis vilket format man vill?

• inze

PÅ vissa ställen anpassas bilden till filens storlek. Bredden är fast, t ex 10x 11x 13x 20x o s v men längden varierar.

Sist min man beställde från www.pixum.com fick han bilder i format från alldeles kvadratiska till rena panoramabilderna. Finns fler ställen som anpassar sina utskrifter efter bildfilen. Vilka brukar framgå av informationen på deras hemsidor.

Svar på tråden framkalla sina digitala scrapbooksbilder..?