• Barbamamma74

Är Eukanuba foder bra?

Får hem vår lilla 9 veckors valp nästa helg o nu håller vi på att inhandla det som behövs !! Djuraffären rek oss Eukanuba till bebben,nån som håller med ?? Vad har ni annars att rekommendera??

Man vill ju att allt ska va rätt !!

• Svar på tråden Är Eukanuba foder bra?
  • Black pearl
    Barbamamma74 skrev 2007-08-19 14:19:27 följande:
    Får hem vår lilla 9 veckors valp nästa helg o nu håller vi på att inhandla det som behövs !! Djuraffären rek oss Eukanuba till bebben,nån som håller med ?? Vad har ni annars att rekommendera?? Man vill ju att allt ska va rätt !!
    Ta reda på vad valpen har fått för mat tidigare av uppfödaren när ni hämtar vovven
  • Black pearl
    Barbamamma74 skrev 2007-08-19 14:19:27 följande:
    Får hem vår lilla 9 veckors valp nästa helg o nu håller vi på att inhandla det som behövs !! Djuraffären rek oss Eukanuba till bebben,nån som håller med ?? Vad har ni annars att rekommendera?? Man vill ju att allt ska va rätt !!
    Det bästa för vovven är om den kan få samma mat som hos uppfödaren.Det valpen är van vid.
  • Snufserufs

Ska du byta foder så fasa in det nya långsamt tillsammans med det gamla som du sedan succesivt tar bort.
    Alla har olika åsikter om foder så du kommer att få en massa råd här!

• Nikitastar

Eukanuba kostar mer än det smakar om du frågar mig.
    Har provat det på båda mina, den ena fick klåda (vilket hon aldrig har haft annars, hon e 9) och den andra vägrade äta (hon e ett matvrak).

• Snufserufs

Har Eukanuba någonsin varit bra?

• Barbamamma74

OJ!! Mycke negativt känns det som!! Dom har ätit det hos uppfödaren blandat m egen mat (dom e kött producenter)

Många säger att Hills e bra ?? Ska surfa in på standard o kolla me..

• Snufserufs

Om Hills brukar man skoja att veterinärerna och Hills samarbetar.
    Veterinärerna rekomenderar Hills som in sin tur gör så att veterinärerna får arbete!´
    Standart är ett superbra foder utan onödiga tillsatser.
    Passa på att ge din valp en bra start med ett bra foder!

• Barbamamma74

Man blir ju galen av alla olika sorter som finns !! Men djuraffären samarbetar nog m eukanuba....
    Det är ju jättesvårt att välja !! Men det känns som om att det känns bättre att köpa ett i djuraffären än typ ica/willys i alla fall när han e valp...e man fel ute när man tänker så ?? E dom som finns på ica/willys bra nog ändå kankse?

• Snufserufs

Läs hur mycket spannmål det finns i fodren och hur dom lurar folk att tro att det innehåller mest kött.
    Dom skriver först kött och sedan tex majs, vete, majsmjöl och vetemjöl.
    Kallas för splitting och gör att konsumenten blir vilseledd.
    Du köper då alltså ett foder med vete och majs som grund och kötthalten är mindre än spannmålet.
    Standart är ett av de bästa fodren du kan hitta.
    Vill du inte ha det fodret har du Precept eller ANF som också är kvalitéfoder.

• Barbamamma74

Var hittar man standart?? i alla djuraffärer??

• Barbamamma74

har hittat det i min stad nu....ska kolla i morron..

• Snufserufs

Vad bra!
    Bättre torrfoder är svårt att hitta om du tittar på och jämför innehåll!

• tintilar

Jag har hört riktigt bra saker om Eukanuba. Men mina katter är inte förtjusta i det så de får numera RC. Pratar endast om kattfodret nu.

• tintilar

Lägger till: Byt inte mat åt en valp som kommer ny hem till dig. Ge den samma mat som den fått hos uppfödaren och gör sen en mjuk övergång. Sen är märket på fodret du väljer mr elller mindre ointressant. Du ska välja det foder som din hund mår bäst av.

• Hästtokigmamma33

faktiskt ett av de sämsta foder jag har provat till min hund

• Snufserufs

tintilar
    Är märket man byter till mindre ointressant???

Svar på tråden Är Eukanuba foder bra?