• Nadill

Present/blomma till barnmorskan på mvc??

Finns det någon som har gett eller tänkt ge nån typ av tackpresent eller blomma till eran barnmorska på MVC efter ni fått barn? Och i så fall vad?

• Svar på tråden Present/blomma till barnmorskan på mvc??
  • hatemachine

Nej. De får lön som jag finansierar genom att betala skatt.

• Linda 23

Jag har sett att en del skickar kort på sin bebis. Men presenter och blommor tycker jag känns lite för mycket.

♥Tindra -03 Elias -06 Kotten BF okt -07♥
  • therre

Vi gav ingen present. Däremot så tackade vi henne och resten av personal i webbis-annonsen. Det tycker jag räcker.

• Rigmor Mortis

det var min bm som höll i föräldragruppen, och på återträffen hade vi samlat ihop till en blomma

• Juli1

Gav kort till vår mvc barnmorska sen köpte vi en chokladkartong till barnmorskorna på BB. Man känner ju en sån oerhörd tacksamhet till dessa människor. De kommer ju alltid finnas kvar i ens minne.

• Nadill

okej.. tack för svaren!
    Då känns det som att vi satsar på att ge henne ett tackkort med bebis och storebror på

• Ditaa

en blomma och ett tack-kort till min bm och en aladdin chokladask till resten av bb teamet tycker at det inte är alls mycket med tanke på vilken stöd man får

• vill bli mamma meddetsamma

vi köpte många vackra pelargonier till mvc bm och på återträffen fick hon en orkidé av föräldragruppen.

till bb bm har jag gjort ett fint kort jag ska skicka.

precis som någon skrev är det personer som betytt mycket i ens liv och de vill i alla fall jag visa uppskattning!!

• pippi77

Vi gav inget, Tyckte inte att hon var speciellt engagerad.

• Vero06

Nix. Var inte så nöjd med min BM och dessutom får hon lön och det tycker jag räcker.

• VThe

Nej,jag har varit nöjd med mina barnmorskor på mvc men jag har inte känt att vi har fått nån personlig kontakt som skulle motivera en present. Däremot skule jag gärna ha skickat nåt till de på förlossningen men det blev liksom inte av i allt bebisrus...

• vill bli mamma meddetsamma

klart de får lön, det får vi lärare också men lite uppskattning är aldrig fel! jag blir JÄTTEglad när jag får blomma/kort av någon av mina elever, det är sådant som ger glädje i vardagen. min lön har absolut inget med saken att göra...

• solrosblad

Min bm fick kort på vår tjej och vi tackade henne för hennes vägledning under grav. Bm som medverkade på min förlossning var så otroligt duktig och stöttande så hon fick en tack present och ett kort på bebben

Tycker att man ska tacka även om de får lön. Vad är det för fel på att visa sin uppskattning över det fina jobb de gör

Svar på tråden Present/blomma till barnmorskan på mvc??