• ida 06

jag menar höstblåsor!

vad innebär höstblåsor???

• Svar på tråden jag menar höstblåsor!
  • Lillskrubban

De får blåsir i munnen, på händerna eller under fötterna. Antingen bara på nåt ställe eller alla tre. Inget kul att få i munnen för de kan inte äta då :(
    Min dotter hade det precis lagom till semestern.

• jordgubbstårta

Hej! Hade hon feber då? Min lilla tjej har varit så sjuk i flera dagar och har nu fått svullet tandkött ja, det verkar inflammerat... ursch det är så synd om henne!!! Vad gör man?

• Flätad

Vår flicka hade höstblåsor i våras. Det var jobbigt för henne då hon hade blåsor på händer,fötter och i munnen som gjorde ont

Hon ville inte äta eller knappt dricka när det var som värst. Hon hade feber också. Enligt läkaren så är det inte så mycket att göra (virus kan ju inte botas) utan det "läker" av sig själv.
    Vi föröskte ge henne framförallt kall dryck och kall mat, det gick lite lättare än varmt. Det tog några dagar innan det vände, även om man såg blåsorna ett tag efter. Så länge blåsorna finns så smittar det visst också.
    Om du är orolig så ring sjukvårdsupplysningen för råd.
    Men om hon får i sig vätska så kommer hon snart bli bättre! Kram och krya på tjejen!!!

• Lishon

Vår gosse hade blåsor i munnen i våras. Åt inget och det gick inte att borsta tänderna på 2 veckor. Stackarn han hade så ont. Hans tänder var inte så fräscha heller. Urk!

• Lishon

Han hade också inflammerat tandkött.

Svar på tråden jag menar höstblåsor!