• Tojjo

Lösningar

Hej. Jga är snart 18 år och i 7e veckan. Jag väger fram och tillbaka med att föllfölja graviditeten.
    Både jag och pappan til barnet bor hemma hoss våsa föräldrar. Vi båda ska börja i 3an på barn och fritidsprogrammet nu.
    Båda två vill behålla barnet, men jag är lite orolig för hur vi skulle kunna lösa det.
    Är det någon som varigt i liknande sits och löst problemet? isf hur?

• Svar på tråden Lösningar
  • miss you

tyvärr så vet jag ingen lösning men jag vill oxå ha barn nu, vet att det är tidigt.
    Börjar i första året på gymnasiet till torsdagen o det gör även min pojkvän.

Det skulle va kul att få läsa några olika lösningar.Så vet man om det nu skulle bli så att man skaffar.

Jag kan hjälpa dig att puffa på tråden...

*puffar*

• fallen angel

jag blev med barn sista året på gymnasiet... :P men han dock gå klat.. joo allt går att lösa självklart.. diskutera med era föräldrar som ni då bor med.. om hur ni kan ha det om ni får bo hemma eller liknande...

• miss you

fallen angel skrev 2007-08-20 19:33:33 följande:

jag blev med barn sista året på gymnasiet... :P men han dock gå klat..
    joo allt går att lösa självklart.. diskutera med era föräldrar som ni
    då bor med.. om hur ni kan ha det om ni får bo hemma eller liknande...
    det är ju ganska smart.. vad sa dina föräldrar när du berättade?
  • Emmeli

Kan ju berätta att min syster ska bli mamma nu i dec och hon hinner fylla 17, pappan är 18år han jobbar. Hon ska börja plugga distans barn och fritid eftersom hon haft sabbats år.
    Och till en början bor hon hemma hos vår mamma tills hon kommit igång med studier ochhennes kille fått tillräckligt fast på jobbet för att sen kunna stå för en lägenhet.
    Det går om man stöttar varandra och klart e det plus med stöttande föräldrar dom kan vara till stor hjälp !
    Lycka till !!

• Lundby87

Mitt råd är att redan nu kolla på ev extra jobb båda två på heöger då en budget aldrig är fel att bygga upp och sen är ju arbetserfarenheter bara ett plus för er båda

• Ingrid1989

hejhej!!! här tjejen har du en som gjort allt detdär de andra skiver om..
    jag blev bravid då jag gick e 2an, då var jag alltså 17år. jag gick hotell - och restaurang.
    jag velade jättemycket, men innerst inne visste jag att jag aldrig skulle kunna göra en abort. ALLA i min omgivning ville ha mig till det, det var fruktansvärt. jag blev övertalad, mutad, hotad, ja ..allt som man bara brukar läsa om.
    jag ptratade med min syo och mentor + programrektorn om hur det gick att lösa med skolan, för jag ville inte hoppa av.
    jag läste några extra kurser i 2ans vårtermin.
    pratade med alla lärare om hur det skulle bli och delade upp sista året på tre terminer.
    dessutom tog vi bort sista årets kökslektioner och la in andra kurser, med samma poäng.
    alla lärare har ställt upp för mig och mailat uppgifter/ringt eller att vi träffats en stund på skolan. jag har mailat tillbaka allt jag gjort, allts läst hemifrån.
    i våras läste jag 750p hemifrån. nästa vecka ska jag börja med ekonomi och turism, 250p är allt som är kvar, sedan har jag mitt slutbetyg. tog studenten i juni, en av de bästa dagarna i mitt liv. läs min blogg för lite rolig info. tidningen i stan fick nys om mig och gjorde ett repotage.
    skall även tillägga alla som hotade mig och pratade skit skms som råttor nu och fjäskar...
    dessutom älskar alla min son, vilket jag självklart är glad över.
    jag hade aldrig klarat detta om jag inte vart så fruktansvärt envis!!! men oj vad jobbigt det har vart!!

• miss you
    FridaF skrev 2007-08-22 22:23:44 följande:
    hejhej!!! här tjejen har du en som gjort allt detdär de andra skiver om..jag blev bravid då jag gick e 2an, då var jag alltså 17år. jag gick hotell - och restaurang.jag
    velade jättemycket, men innerst inne visste jag att jag aldrig skulle
    kunna göra en abort. ALLA i min omgivning ville ha mig till det, det
    var fruktansvärt. jag blev övertalad, mutad, hotad, ja ..allt som man
    bara brukar läsa om.jag ptratade med min syo och mentor + programrektorn om hur det gick att lösa med skolan, för jag ville inte hoppa av.jag läste några extra kurser i 2ans vårtermin.pratade med alla lärare om hur det skulle bli och delade upp sista året på tre terminer.dessutom tog vi bort sista årets kökslektioner och la in andra kurser, med samma poäng.alla
    lärare har ställt upp för mig och mailat uppgifter/ringt eller att vi
    träffats en stund på skolan. jag har mailat tillbaka allt jag gjort,
    allts läst hemifrån.i våras läste jag 750p hemifrån. nästa vecka
    ska jag börja med ekonomi och turism, 250p är allt som är kvar, sedan
    har jag mitt slutbetyg. tog studenten i juni, en av de bästa dagarna i
    mitt liv. läs min blogg för lite rolig info. tidningen i stan fick nys
    om mig och gjorde ett repotage.skall även tillägga alla som hotade mig och pratade skit skms som råttor nu och fjäskar...dessutom älskar alla min son, vilket jag självklart är glad över.jag hade aldrig klarat detta om jag inte vart så fruktansvärt envis!!! men oj vad jobbigt det har vart!!
    oj det låter ju jättetufft.... Va bra att du klara det=)
Svar på tråden Lösningar