• Anonym

Vilka banker räknar med föräldrapenning som inkomst vid husköp?

Jag har suttit och läst lite nu och det verkar som att vissa banker räknar på föräldrapenning och a-kassa, och vissa inte?

Jag är arbetslös egentligen men kommer vara hemma drygt 3 år med bra föräldrarpenning. Sedan plugga tror jag...

Vilka banker kan räkna med föräldrapenningen som inkomst plus sambons lön?

Hoppas någon vet.

• Svar på tråden Vilka banker räknar med föräldrapenning som inkomst vid husköp?
  • Anonym

Nordea gjorde så iallafall på oss...

• Anonym

All fast inkomst i form av tjänst eller pension ska räknas. Det andra så som FP, a-kassa osv. ska aldrig räknas då det är en ersättning man kan förlora och då stå helt utan inkomst.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-08-19 18:12:12 följande:
    All fast inkomst i form av tjänst eller pension ska räknas. Det andra så som FP, a-kassa osv. ska aldrig räknas då det är en ersättning man kan förlora och då stå helt utan inkomst.
    Jag vet folk som fått låna på fp, så det är ju inte sant? Läs inlägget över...
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-08-19 18:13:43 följande:
    Jag vet folk som fått låna på fp, så det är ju inte sant? Läs inlägget över...
    jA FAST DÅ HAR DOM NÅGOT ATT KOMMA TILLBAKA TILL, DET HAR JU INTE DU?
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-08-19 18:16:11 följande:
    jA FAST DÅ HAR DOM NÅGOT ATT KOMMA TILLBAKA TILL, DET HAR JU INTE DU?
    Nej, de  har inte haft jobb då... Måste du skriva med så stora bokstäver?

Folk får ju lån på tillsvidare anställning, ej fast jobb o.s.v. Är det någon skillnad egentligen?
    Jag kommer ju ha fast inkomst i 3 år!
  • Vannis

När vi lånade hade jag fp och min man fast jobb. Banken räknade ihop min ersättning, hans lön och barnbidraget. Dom räknade inte med lönen jag har när jag arbetar.

Vi lånade av länsförsäkringar, och swedbank gav oss inget lånelöfte men räknade på samma sätt.

Tuva och Leo, mammas älsklingar!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-08-19 18:18:25 följande:
    Nej, de  har inte haft jobb då... Måste du skriva med så stora bokstäver? Folk får ju lån på tillsvidare anställning, ej fast jobb o.s.v. Är det någon skillnad egentligen?Jag kommer ju ha fast inkomst i 3 år!
    Men då beror det på vad din man/sambo tjänar och det är den samanlagda inkomsten som avgör, inte om man har fp eller a-kassa osv.
  • Anonym

Om man har borgenär då?

Anonym skrev 2007-08-19 18:19:48 följande:
    Men då beror det på vad din man/sambo tjänar och det är den samanlagda inkomsten som avgör, inte om man har fp eller a-kassa osv.
    Jag förstår inte riktigt. Skulle de strunta i min föräldrarpenning och bara räkna på sambons inkomst?
  • hanna 86

Vi får låna med min fp, utan fast jobb att återkomma till...

dock har vi borgenär

Ivaldi 051111, Dexter 070612
  • Anonym
    hanna 86 skrev 2007-08-19 19:49:05 följande:
    Vi får låna med min fp, utan fast jobb att återkomma till...dock har vi borgenär
    Okej, visste väl att ni fanns!

Var det husköp ni lånade till?
    Vilken var borgenär coh hur går det till? Dum fråga kanske...
Svar på tråden Vilka banker räknar med föräldrapenning som inkomst vid husköp?